درخواست سناتورها از بایدن برای فشار به سعودی‌ها جهت رفع محاصره یمن
درخواست سناتورها از بایدن برای فشار به سعودی‌ها جهت رفع محاصره یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از سناتورهای حزب دموکرات آمریکا در نامه‌ای از «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور درخواست کردند جهت رفع محاصره یمن به سعودی‌ها فشار آورد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این نامه آمده است:‌ «از شما می‌خواهیم از تمام نفوذ و ابزارهای موجود از جمله تأثیر بالقوه بر قراردادهای […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از سناتورهای حزب دموکرات آمریکا در نامه‌ای از «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور درخواست کردند جهت رفع محاصره یمن به سعودی‌ها فشار آورد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این نامه آمده است:‌ «از شما می‌خواهیم از تمام نفوذ و ابزارهای موجود از جمله تأثیر بالقوه بر قراردادهای معلق فروش سلاح، همکاری‌های نظامی ایالات متحده و سعودی‌ها و روابط دو کشور استفاده کرده و به عربستان سعودی دستور دهید فوراً و بدون قید و شرط، به تاکتیک‌های محاصره خاتمه دهند. رویارویی در زمینه صادرات اقتصادی مواد سوختی باید امروز پایان یابد و بحث آن از مذاکرات جدا شود».

امضا کنندگان این نامه از جمله «الیزابت وارن»، «برنی سندرز» و چهارده سناتور دیگر، در نامه خود به بایدن آورده‌اند، محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی موجب رنج مردم یمنی و ممانعت از رسیدن غذا و دارو و دیگر منابع حیاتی به آن‌ها شده است.

در این نامه از اقدامات دولت بایدن درخصوص تلاش برای خاتمه درگیری‌ها و لغو فرمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای تروریستی شناخته شدن مبارزان یمنی از جمله جنبش «انصارالله» قدردانی شد.

این در حالی است که پنجشنبه شب «تیموثی لندرکینگ»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور یمن از قصد کشورش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه دو نفر از فرماندهان ارشد جنبش انصارالله خبر داد.

ائتلاف به رهبری سعودی‌ها از سال ۲۰۱۵ و در حمایت از دولت مستعفی یمن، جنگ تمام عیاری را علیه مردم این کشور آغاز کرده‌اند.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/