خطیبی: تراکتور بازیکنان جوانی دارد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند/ شرایط بهتری نسبت به النصر داریم
خطیبی: تراکتور بازیکنان جوانی دارد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند/ شرایط بهتری نسبت به النصر داریم
مربی تیم فوتبال تراکتور تبریز گفت: در مورد بازی با النصر تقریباً شرایط ما بهتر است، تمرینات خوبی را در این چند هفته انجام دادیم و با روش بازی تیم النصر کاملاً آشنایی داریم. النصر تیم خوبی است و بازیکنان گران‌قیمتی دارد. ما هم بازیکنان جوانی داریم که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

به گزارش قلم پرس، حسین خطیبی در نشست خبری پیش از دیدار ۲ تیم تراکتور و النصر عربستان, اظهار داشت: ضمن احترامی که برای سایر تیم‌ها قائل هستیم تراکتور پرطرفدارترین تیم آسیاست. هواداران پرشور ما بهترین هستند جای‌شان خالی است و دل‌مان برای‌شان تنگ شده امیدوارم شرایطی فراهم شود که در کنار آنها باشیم تراکتور با هوادارانش قابل احترام است. ان‌شاءالله شرایط تغییر کند و هواداران تیم‌های فوتبال در کنارشان باشند.

وی تصریح کرد: در مورد بازی با النصر تقریباً شرایط ما بهتر است، تمرینات خوبی را در این چند هفته انجام دادیم و با روش بازی تیم النصر کاملاً آشنایی داریم. النصر تیم خوبی است و بازیکنان گران‌قیمتی دارد. ما هم بازیکنان جوانی داریم که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

خطیبی اضافه کرد: با اضافه شدن مجدد فیروز کریمی به رأس کادر فنی از نظر روحی، روانی و فنی شرایط بهتری داریم. در این یکی دو روز هم آنالیز خیلی خوبی از تیم حریف داشتیم و بچه‌ها را کاملاً آماده کردیم. امیدوارم فردا بازی خوبی خواهیم دید.

مربی تراکتور گفت: برای یک بازی خوب آماده هستیم و مطمئناً انگیزه و غیرتی که بازیکنان ما دارند فردا شاهد بازی خوبی از طرف تیم ما خواهید بود. النصر هم‌گروه فولاد بود. بازی‌های این تیم را دیدیم و آنها را آنالیز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: فیروز کریمی سابقه قهرمانی در آسیا را با تیم پاس دارد. قطعاً از تجربیات او استفاده می‌کنیم تا بتوانیم از این بازی سربلند بیرون بیایم. در آخر از همه تشکر می‌کنم ان‌شاءالله فردا یک بازی خوب و تماشاگرپسند، دوست‌داشتنی و لذت‌بخشی داشته باشیم. مطمئناً در بازی فردا حریف سرسختی برای النصر خواهیم بود. دوست داشتیم کنار هواداران‌مان باشیم اما متأسفانه آنها نیستند اما قلب‌شان و دل‌شان با ماست. امیدوارم بتوانیم با نتیجه خوبی از زمین خارج شویم.

مربی تراکتور در مورد اینکه گفته می‌شد این تیم قصد انصراف از مسابقات را دارد، و با توجه به قدرت تیم النصر و مشکلات مالی تراکتور چه صحبتی دارد، گفت: هشت بازیکن ما نسبت به بازی‌ قبلی جدا شدند ما جوانان خودمان را جایگزین کردیم و به علت بسته بودن پنجره نتوانستیم از بازیکنان جدید استفاده کنیم. مجبور شدیم از بازیکنان امید استفاده کنیم.

خطیبی در مورد اینکه آنالیز تیم النصر چگونه بوده است، بیان داشت: النصر تیم قابل احترامی است. بازیکنان بزرگ دارد و هزینه زیادی داشته است. مطمئناً یکی از تیم‌های خوب این مسابقات است. این را می‌دانیم اما تمرینات خوبی را در ۲-۳ هفته‌‌ای که فرصت داشتیم به طور منظم برگزار کردیم. گروه آنالیز ما ۲-۳ فیلم از بازی‌های النصر آماده کرده بود. آنها را دیدیم و نقاط ضعف و قوت‌شان را به بچه‌ها یادآوری کردیم. بازی سختی داریم با این حال بازیکنان خوبی داریم و مطمئنم می‌توانند فردا کمک کنند.

وی افزود: اخباری یکی از بهترین دروازه‌بان‌های آسیاست. او به تیم ملی هم دعوت شده بود. ۲-۳ بازیکن با تجربه هم داریم که می‌توانند به ما کمک کنند. آماده‌ایم و از نظر روحی و روانی هم با بچه‌ها کار کردیم ان‌شاءالله فردا خدا یاری کند و بتوانیم با تلاش و زحمت بچه‌ها از زمین سربلند بیرون بیاییم.

خطیبی در مورد اینکه مدتی است تیم‌های ایرانی در رقابت‌های قاره‌ای به قهرمانی نمی‌رسند و آخرین بار پرسپولیس در فینال نتوانست برنده شود، گفت: فوتبال ایران در آسیا حرف اول را می‌زند ولی متأسفانه در رده باشگاهی نقاط ضعفی داریم که به مدیریت باشگاه‌ها برمی‌گردد. بیشترین لژیونرهای آسیا از ایران هستند. اکثر بازیکنان تیم ملی ما خارج از کشور بازی می‌کنند. به علت مشکلات اقتصادی باشگاه‌ها ما نمی‌توانند بازیکنان خارجی باکیفیت بگیرند. دیگر تیم‌های آسیا هزینه می‌کنند و بازیکنان باکیفیتی می‌گیرند اما اکثر تیم‌های ایرانی با بازیکنان داخلی در این مسابقات حاضر می‌شوند.

وی تصریح کرد: به نظرم فدراسیون فوتبال و مسوولان کشور باید به این مسئله ورود کنند تا تیم‌هایی که در آسیا بازی می‌کنند، حمایت بیشتری از لحاظ مالی و سخت‌افزاری داشته باشند. با این حال تیم‌های ایرانی در آسیا همیشه جزو ۴-۵ تیم برتر بودند. سال گذشته پرسپولیس تا فینال هم پیش رفت، ان‌شاءالله شرایطی فراهم شود که تیم‌های ما برای آسیا برنامه‌ریزی داشته باشند.