حمله نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به سوی تظاهرات کنندگان در کرانه باختری
حمله نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به سوی تظاهرات کنندگان در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای اشغالگر اسرائیلی تظاهرات فلسطینی در شهر «بیت لحم» در کرانه باختری را سرکوب کردند. بر اساس گزارش شبکه خبری الجزیره، نیروهای امنیتی اسرائیلی با حضور در خیابان قدس در بیت لحم، به صورت گسترده به شلیک گاز اشک آور علیه تظاهرات کنندگان کردند. این نیروها همچنین به تعقیب […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای اشغالگر اسرائیلی تظاهرات فلسطینی در شهر «بیت لحم» در کرانه باختری را سرکوب کردند.

بر اساس گزارش شبکه خبری الجزیره، نیروهای امنیتی اسرائیلی با حضور در خیابان قدس در بیت لحم، به صورت گسترده به شلیک گاز اشک آور علیه تظاهرات کنندگان کردند.

این نیروها همچنین به تعقیب و گریز تظاهرات کنندگان پرداخته و به سوی آن شلیک کردند.

منابع فلسطینی در این خصوص گزارش دادند که این درگیری‌های شدید همزمان با اعتصاب مردم در کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ آغاز شده است.

طبق گزارش امروز منابع فلسطینی، تمامی فعالیت‌های صنفی، تجاری، آموزشی (از جمله مؤسسه‌های خصوصی و دولتی) مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و وسائل نقلیه در کرانه باختری و بخش‌های از اراضی ۱۹۴۸ متوقف شده و مردم امروز دست به اعتصاب زده‌اند.

بر اساس گزارش‌های مذکور، این کمپین با شعار «اعتصاب از بحر تا نهر» به دعوت رهبران گروه‌های مقاومت آغاز شده است.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» در این خصوص نوشت که پیش‌بینی می‌شود، با اعتصاب رانندگان اتوبوس‌ها، هرج و مرج بزرگی در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ ایجاد شود. همچنین احتمال درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی در نقاط ایست و بازرسی در کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ وجود دارد.

شورای وزیران تشکیلات خودگردان نیز تصمیم به مشارکت سازمان‌های دولتی به جز وزارت بهداشت و مؤسسات خدمات اورژانسی در این اعتصاب گرفته است.

کاربران فلسطینی در شبکه اجتماعی توئیتر نیز با بازنشر این فراخوان با هشتگ‌های «تضامنا_مع_غزه» و (Solidarity_With_Gaza) به معنای همبستگی با غزه، خواستار مشارکت حداکثری ساکنان کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در این نافرمانی مدنی شدند.

انتهای پیام/.