حمله ائتلاف سعودی در جبهه «الضالع» یمن ناکام ماند
حمله ائتلاف سعودی در جبهه «الضالع» یمن ناکام ماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منبعی نظامی در یمن از دفع حملات ائتلاف سعودی در استان «الضالع» واقع در جنوب این کشور خبر داد. این منبع یکشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان گفت که نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی در جبهه «مریس» واقع در شمال استان مذکور، حمله گسترده‌‌ای را آغاز کرده […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منبعی نظامی در یمن از دفع حملات ائتلاف سعودی در استان «الضالع» واقع در جنوب این کشور خبر داد.

این منبع یکشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان گفت که نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی در جبهه «مریس» واقع در شمال استان مذکور، حمله گسترده‌‌ای را آغاز کرده بودند که دفع شد.

این منبع میدانی در دولت نجات ملی یمن (صنعاء) گفت که در پاتک نیروهای ارتش و کمیته‌‌های مردمی این دولت، ده‌ها تن از نیروهای متجاوز کشته یا زخمی شده‌اند.

استان ضالع در شرق استان تعز که یکی از جبهه‌های مهم یمن بین طرف‌های درگیر است، واضع شده است. این استان از شمال با إب و البیضاء هم‌جوار است.

ائتلاف سعودی از بیم سقوط استان مرکزی «مأرب» به دست دولت نجات ملی، مجبور شده است، برای کاهش فشار در این جبهه و کند کردن پیشروی‌های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، چند جبهه را فعال کند که تعز، الحدیده (ساحل غربی) و حجه (شمال غربی) از مهمترین این جبهه بوده است. با این حال این فشارها، نتوانسته مانع از پیشروی نیروهای یمنی شود.

ائتلاف سعودی امروز یکشنبه در ادامه ناامیدی خود از گشایش جبهه جدید از جنوب مرزهای عربستان، شهرستان مرزی «منبه» یمن را هدف حملات توپخانه‌‌ای قرار داد که دو تن ار جمله یک زن را کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

ناامیدی و شکست این ائتلاف متجاوز در هفتمین سال تجاوز به یمن، ریاض را بر آن داشت که ابتکارعمل ادعایی خود برای پایان دادن به جنگ در این کشور را مطرح کند که دولت نجات ملی یمن آن را به دلیل زیاده‌خواهی ریاض، عدم توقف حملات روزانه و عدم لغو محاصره شش ساله این کشور رد کرد.

 


موقعیت مأرب و الضالع

 

انتهای پیام/.