حمایت دولت از شرکت مس آذربایجان/  برای توسعه استان هم باید تعصب داشته باشیم
حمایت دولت از شرکت مس آذربایجان/  برای توسعه استان هم باید تعصب داشته باشیم

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی گفت: نگاه واحد و توافق بین مجموعه استان و شرکت ملی مس درخصوص تشکیل شرکت مس آذربایجان، مورد حمایت دولت است و این اقدام می‌تواند تصمیم‌گیری در مورد توسعه این بخش را تسهیل کند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم شامگاه در نشست مسئولان استان با مدیرعامل و معاونان شرکت […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی گفت: نگاه واحد و توافق بین مجموعه استان و شرکت ملی مس درخصوص تشکیل شرکت مس آذربایجان، مورد حمایت دولت است و این اقدام می‌تواند تصمیم‌گیری در مورد توسعه این بخش را تسهیل کند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم شامگاه در نشست مسئولان استان با مدیرعامل و معاونان شرکت ملی مس ایران، با بیان اینکه وفاق و همدلی خوبی بین مجموعه استان و شرکت ملی مس اتفاق افتاده است، اظهار کرد: همراهی همه‌جانبه شرکت ملی مس و عزم جدی مدیران استان، فرصتی تاریخی برای توسعه صنعت مس فراهم کرده و مطمئناً در این فضای همراهی و همدلی، هر اقدامی در این راستا مورد حمایت دولت و رئیس جمهور خواهد بود.

 با اشاره به بازدید رئیس جمهور از مجتمع مس سونگون در جریان سفر استانی هیأت دولت، اظهار داشت: پس از این سفر، سه نامه از طرف دفتر رئیس جمهور به استان ابلاغ شد که در آنها بر پیگیری طرح توسعه مس سونگون، بررسی ابعاد حقوقی تشکیل شرکت مس آذربایجان، فعال‌سازی صنایع پایین‌دستی مس، حل مشکلات کارگری این مجتمع و بازگشت حقوق دولتی معدن سونگون به استان تأکید شده است.
 
وی افزود: نگاه واحد و توافق بین مجموعه استان و شرکت ملی مس درخصوص تشکیل شرکت مس آذربایجان، مورد حمایت دولت است و این اقدام می‌تواند تصمیم‌گیری در مورد توسعه این بخش را تسهیل کند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر توسعه مجتمع مس سونگون و مطالعات شرکت ملی مس ایران در این خصوص، گفت: از طرف استان، امکانات لازم برای تسهیل و تسریع در انجام این مطالعات فراهم خواهد شد و از شرکت ملی مس نیز انتظار داریم که مطالعات خود را طبق یک بازه زمانی مشخص و بدون وقفه ادامه دهد.
 
وی افزود: در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی نیز اقدامات قبلی ازجمله احداث بزرگراه خواجه- ورزقان و حمایت از تیم‌های ورزشی بدون تأخیر و تعلل ادامه یابد و مردم استان و منطقه احساس کنند که شرکت ملی مس در دوره مدیریت جدید قدم‌هایی برای استان برداشته است.
 
خرّم درخصوص مسائل زیست‌محیطی توسعه صنعت مس نیز گفت: به همان اندازه که برای حفظ محیط زیست تعصب داریم، برای توسعه استان هم باید تعصب داشته باشیم؛ ما نظرات کارشناسی را می‌پذیریم و توسعه معدن مس سونگون را با لحاظ مسائل زیست‌محیطی پیش می‌بریم، اما مسأله محیط زیست نباید بهانه‌ای برای مخالفت با توسعه صنعت مس باشد.
 
وی خواستار توجه ویژه شرکت ملی مس ایران به احیای منابع طبیعی و جنگل‌ها شد و گفت: خوشبختانه نگاه این شرکت در دوره جدید مدیریتی، متفاوت از گذشته است و ما با این نگرش پیش می‌رویم که یک حرکت جهادی در حوزه صنعت مس با لحاظ تمام ضوابط زیست‌محیطی اتفاق بیفتد.
 
استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: وفاق، همدلی و نگاه واحد توسعه‌محور و آینده‌نگر بین مجموعه استان و شرکت ملی مس ایران، فرصتی تاریخی برای توسعه صنعت مس در آذربایجان شرقی است و باید از این فرصت برای افزایش اشتغال و رونق اقتصاد منطقه و استان بهره ببریم.

انتهای پیام/


[ad_2]