حماس: احتمالا ظرف یک یا دو روز آینده به آرامش دست پیدا می‌کنیم
حماس: احتمالا ظرف یک یا دو روز آینده به آرامش دست پیدا می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «موسی ابو مرزوق» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت «حماس» پیش‌بینی کرد که طی یک یا دو روز آینده رژیم صهیونیستی به آتش‌بس با نوار غزه تن دهد. ابو مرزوق شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «المیادین»، گفت: «من معتقدم تلاش‌هایی که در حال حاضر در مورد آتش‌بس در […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «موسی ابو مرزوق» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت «حماس» پیش‌بینی کرد که طی یک یا دو روز آینده رژیم صهیونیستی به آتش‌بس با نوار غزه تن دهد.

ابو مرزوق شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «المیادین»، گفت: «من معتقدم تلاش‌هایی که در حال حاضر در مورد آتش‌بس در جریان است به نتیجه می‌رسند. آتش بس بر اساس همزمانی خواهد بود».

وی در این باره توضیح داد: «تلاش‌های آتش بس موفقیت‌آمیز خواهد بود و من انتظار دارم که ظرف یک یا دو روز به یک آرامش برسیم… آتش‌بس مربوط به نوار غزه است و مکان‌های درگیری در کرانه باختری و مناطق داخلی را شامل نمی‌شود».

این عضو ارشد حماس با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی برای تداوم درگیری‌های نظامی، گفت: «اسرائیل نمی‌تواند در چندین جبهه جنگ کند و بسیار نگران است که دروازه‌های جهنم به روی آن باز شود…  اکنون بحث در مورد آتش‌بس است و پایان دادن به هیچ نوع مقاومت دیگری مطرح نیست».

به نوشته وبگاه المیادین، ابو مرزوق درباره فشارهای آمریکا به رژیم صهیونیستی برای پذیرش آتش‌بس نیز تصریح کرد: «موشک‌های القسام در تل آویو، [جو] بایدن را مجبور کرد با محمود عباس تماس بگیرد. واشنگتن از بحث درباره تجاوزات اسرائیل در شورای امنیت خودداری کرده بود، اما پس از بمباران تل‌آویو موضع آن تغییر کرد».

وی درباره مخالفت‌های آمریکا در شورای امنیت با صدور قطعنامه‌ای علیه رژیم صهیونیستی توضیح داد: «واشنگتن در کشتن ما شریک بود و اکنون فشار جدی آمریکایی‌ها به تل آویو برای جلوگیری از تجاوزات وجود دارد… این مقاومت نتانیاهو را مجبور خواهد کرد تا حقوق فلسطینیان در قدس و الاقصی را نقض نکند».

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین خطاب به کشورهای عربی که با رژیم صهیونیستی توافق سازش امضا کرده‌اند، گفت آنها باید بعد از دیدن جنایات صهیونیست‌ها، از آن توافق‌ها عقب‌نشینی کنند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه هفته قبل و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه، تا این لحظه شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۲۲۱ شهید از جمله ۶۲ کودک و ۳۶ زن رسیده است. همچنین بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در جلسه‌ای با سفیران هفتاد کشور، با اشاره به شلیک‌شدن حدود ۴ هزار موشک و راکت از نوار غزه، گفت هیچ گزینه‌ای را درخصوص این درگیری‌ها منتفی نمی‌دانند. (جزئیات بیشتر

انتهای پیام/