حضور در محلات چالش‌برانگیز در دور دوم قرار خدمت
حضور در محلات چالش‌برانگیز در دور دوم قرار خدمت
شهردار تبریز گفت: در دور دوم قرار خدمت، هر هفته در پنج محله چالش برانگیز شهر حضور پیدا می‌کنیم تا با همراهی اعضای شورا و مدیران دستگاه‌ها، مشکلات محلات را احصا و حل کنیم.

به گزارش قلم پرس، یعقوب هوشیار صبح امروز در دیدار مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با آیت الله سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با ارائه گزارشی از دور نخست قرار خدمت، اظهار کرد: از بدو فعالیت در شهرداری تبریز تنها قولی که به مردم دادیم این بود که برای توسعه شهر بصورت شبانه روزی تلاش کنیم و امیدواریم خداوند کمک کند که شهروندان شاهد اقدامات و اتفاقات خوبی در شهر تبریز باشند.
وی ادامه داد: با همراهی اعضای شورا که دغدغه‌های متفاوتی دارند، خود را ملزم دانستیم تا مشکلات شهر را حل کنیم و حمایت‌های امام جمعه محبوب شهرمان نیز موجب شد تا با انگیزه و سرعت بیشتری کارها را پیش ببریم. استاندار محترم نیز بطور مستمر پیگیر امور شهر و مصوبات قرار خدمت هستند که از همه این عزیزان تشکر می‌کنم.
شهردار تبریز با اشاره به آغاز دور دوم قرار خدمت عنوان کرد: قرار خدمت با این فلسفه ایجاد شد که به رغم فعالیت شبانه‌روزی همه دستگاه‌ها ارائه خدمات به مردم با کندی انجام شود و این باعث رنجش مردم می‌شود. در قرار خدمت تلاش می‌کنیم که در کنار هم، مشکلاتی که سالیان سال در محلات وجود داشته را حل کنیم.
وی ادامه داد: در بحث مدیریت واحد شهری نیز نتایج خوبی در چارچوب قرار خدمت حاصل شده و خوشبختانه مردم از این موضوع رضایت دارند.
هوشیار گفت: در دور دوم قرار خدمت، به سطح محلات خواهیم رفت تا از وضعیت محلات شهر باخبر شویم و بودجه سال آینده را واقع بینانه‌تر و در راستای حل مشکلات مردم ببندیم. فردا دور دوم قرار خدمت از منطقه ۷ شروع می‌شود و طی آن قرار است هر هفته در پنج محله چالش برانگیز از هر منطقه حضور پیدا کنیم تا با حضور اعضای شورا و مدیران دستگاه‌ها، مشکلات را احصا و حل کنیم.
وی ادامه داد: اعتماد عمومی یکی از موضوعات مهمی است که تبدیل به نقطه قوت ما شده است. نصب روزشمار در پروژه‌های سطح شهر اگرچه شاید یک ریسک بود، اما در ۱۳ پروژه روزشمار نصب کردیم تا بر اساس آن، پروژه را اجرا کنیم.
هوشیار با بیان اینکه تبریز تنها کلانشهری است که درآمد آن افزایشی بوده است، اظهار کرد: آمار پیش پروانه‌های صادره تبریز ۹۰ درصد افزایش یافته که یکی از دلایل آن، ملاقات های مردمی مستمر است. یک میلیون و صدهزار متر مربع مساحت پروانه ساختمانی صادر کردیم که نتیجه آن افزایش درآمد شهرداری و ایجاد اشتغال در شهر بوده است.
وی در پایان به ساماندهی معابر شهری اشاره کرد و گفت: تولید آسفالت در این مدت، پنج برابر شده و در سال جاری ۱۱۰ هزار تن در سطح شهر توزیع شده است.