حذف ناگهانی ارز ترجیحی صنایع آذربایجان‌شرقی را دچار مشکل می کند
حذف ناگهانی ارز ترجیحی صنایع آذربایجان‌شرقی را دچار مشکل می کند

به گزارش قلم پرس از تبریز، یونس ژائله عصر امروز در هشتادمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: بعد از استقرار دولت جدید شاهد اتفاقات مثبتی‌ در اقتصاد کشور هستیم و امیدواریم پیشرفت مذاکرات برجام امیدهای تازه ای در بخش خصوصی ایجاد کند و با برقراری تعاملات مناسب با […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، یونس ژائله عصر امروز در هشتادمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: بعد از استقرار دولت جدید شاهد اتفاقات مثبتی‌ در اقتصاد کشور هستیم و امیدواریم پیشرفت مذاکرات برجام امیدهای تازه ای در بخش خصوصی ایجاد کند و با برقراری تعاملات مناسب با دنیا روزنه‌های جدیدی برای توسعه و رشد اقتصادی کشور باز شود.

وی با اشاره به هدفگذاری رشد هشت درصدی اقتصاد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، افزود: برای تحقق رشد اقتصادی مورد انتظار در آذربایجان‌شرقی جلسه ای با حضور نمایندگان استان برگزار کردیم و مقرر شد جلسات کارشناسی نیز تشکیل شود تا قدم هایی در جهت رشد واقعی اقتصاد برداریم.

ژائله ابراز داشت: در  تلاشیم بودجه‌ای که توسط بخش خصوصی استان جهت رشد اقتصادی باید تامین شود با همدلی و تعامل موثر فعالان این بخش برنامه ریزی و عملیاتی شود.

این فعال اقتصادی یادآور شد: در  چند ماه گذشته شاهد رشد صادراتی مناسبی در استان بودیم و تعداد گواهی مبدا صادر شده در این مدت نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.

رییس اتاق بازرگانی تبریز در عین حال خاطرنشان کرد: مشکلاتی نیز در زمینه تامین نهاده ها وجود دارد و حذف ناگهانی ارز ۴۲۰۰ تومانی بسیاری از صنایع کشاورزی، غذایی و تبدیلی را دچار آسیب جدی می کند.

وی متذکر شد: حذف ارز ترجیحی باید با مصوبه مجلس و در سال آینده اجرایی شود، این در حالی است که انتشار خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تنش کاذبی را در بازار ایجاد کرده و موجب احتکار برخی کالاها و مشکلات جدی در تامین مواد اولیه صنایع غذایی و تبدیلی شده است. 

انتهای پیام/ ۶۰۰۲۶