جنگنده روسی، بمب‌افکن آمریکا را رهگیری کرد
جنگنده روسی، بمب‌افکن آمریکا را رهگیری کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه افزایش تنش‌های سیاسی بین روسیه و آمریکا، هواپیماهای نظامی دو کشور نیز در آسمان به رویارویی با یکدیگر پرداختند. ارتش روسیه بامداد پنجشنبه اعلام کرد که برای دور کردن یک فروند بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا، مجبور به اعزام جنگنده شده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه آمده […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه افزایش تنش‌های سیاسی بین روسیه و آمریکا، هواپیماهای نظامی دو کشور نیز در آسمان به رویارویی با یکدیگر پرداختند.

ارتش روسیه بامداد پنجشنبه اعلام کرد که برای دور کردن یک فروند بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا، مجبور به اعزام جنگنده شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه آمده است که یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷»، هواپیمای بمب‌افکن «بی-۵۲اچ» متعلق به آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرده است.

وزارت دفاع روسیه اما توضیح داد که هواپیمای جاسوسی آمریکا هنوز حریم هوایی این کشور را نقض نکرده بود. این در حالی است که هفته قبل نیز چنین اتفاق مشابهی رخ داده بود.

پیش از این، ارتش روسیه با اشاره به نزدیک شدن یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی این کشور، گفت برای رهگیری این هواپیما، جنگنده «میگ-۳۱» اعزام کرده است.

این اتفاق در حالی افتاده که «سرگئی لاوروف» و «آنتونی بلینکن» وزرای خارجه دو کشور در پایتخت ایسلند برای اولین‌بار با یکدیگر دیدار کردند. (جزئیات بیشتر)

تنش‌ها میان دو کشور با تداوم اتهام زنی آمریکا علیه روسیه در خصوص دخالت در انتخابات ماه نوامبر و ارتباط داشتن با عملیات هک «سولار ویندز» و اعمال تحریم علیه مسکو به این بهانه‌ها، بالا گرفته است. پیش از آن هم بایدن در مصاحبه‌ای در ماه مارس با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» پوتین را قاتل خواند و گفت که باید بهای اقداماتش را بپردازد.

رئیس‌جمهور روسیه  به تازگی حکمی را امضا کرده که دولت را موظف می‌کند به اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای غربی پاسخ دهد.

انتهای پیام/