جنجال در مغرب بر سر مشارکت وزیر خارجه در کنفرانس آیپک
جنجال در مغرب بر سر مشارکت وزیر خارجه در کنفرانس آیپک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب روز پنج‌شنبه گذشته برای نخستین بار در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (لابی صهیونیستی آیپک) شرکت کرد که همین امر خشم مخالفان سازش با رژیم صهیونیستی در مغرب را برانگیخت. «مجموعه العمل الوطنیه من أجل فلسطین»(گروه اقدام ملی به خاطر فلسطین) در مغرب مشارکت […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب روز پنج‌شنبه گذشته برای نخستین بار در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (لابی صهیونیستی آیپک) شرکت کرد که همین امر خشم مخالفان سازش با رژیم صهیونیستی در مغرب را برانگیخت.

«مجموعه العمل الوطنیه من أجل فلسطین»(گروه اقدام ملی به خاطر فلسطین) در مغرب مشارکت وزیر خارجه این کشور در کنفرانس آیپک را بشدت محکوم کرد.

این گروه در بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه مغرب، تأکید کرد که مرتبط کردن قضیهصحرای غربیبه عنوان نخستین قضیه ملی کشور به صهیونیست‌ها و آیپک بزرگ‌ترین اهانت به مغرب است.

گروه مذکور در این بیانیه آورده است که بردن پرونده تکمیل تمامیت ارضی مغرب به آیپک در آمریکا در راستای اقدام شرم‌آور عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی است که رسما از دسامبر گذشته آغاز شد.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، این گروه مغربی همچنین ضمن ابراز خشم شدید از این اقدام وزیر خارجه مغرب تأکید کرد که مرتبط کردن یک قضیه ملی به صهیونیست‌ها اهانتی در سطح جنایت علیه وطن است و اینکه گفته شود صهیونیست‌ها آزادی‌بخش و حامیوحدت ملیهستند، جنایت علیهشهدای ارتشمغرب است.

گروه مذکور همچنین ملت مغرب را به بیداری و حفظ وحدت ملی فراخواند و تأکید کرد که اقدام بوریطه خلاف اراده ملت مغرب است.

وزیر خارجه مغرب چهارشنبه گذشته نیز در مصاحبه‌ای گفته بود که مغرب بزودی به سمت «نهایت حد ممکن توسعه همکاری دوجانبه با تل‌آویو» پیش خواهد رفت.

او افزود:«ما به تعهدات خود پایبند هستیم چرا که ما این تصمیم (عادی‌سازی روابط با اسرائیل) را با اعتقاد [راسخ] اتخاذ کردیم و در آینده نزدیک به سمت بالاترین سطح ممکن برای توسعه همکاری دوجانبه پیش خواهیم رفت.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م