جمع آوری ۲ هزار امضا برای نامزد شدن در انتخابات مجلس
جمع آوری ۲ هزار امضا برای نامزد شدن در انتخابات مجلس

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تشریح راه کارهای مقابله با تعدد کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: فعال شدن احزاب و جمع آوری ۲ هزار امضا برای نامزد شدن در انتخابات مجلس دو راهکاری هستند که باید بررسی شوند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، شهاب الدین […]

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تشریح راه کارهای مقابله با تعدد کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: فعال شدن احزاب و جمع آوری ۲ هزار امضا برای نامزد شدن در انتخابات مجلس دو راهکاری هستند که باید بررسی شوند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، شهاب الدین بی‌مقدار، در خصوص اهمیت اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: اصلاح قانون انتخابات لازم است و ما نیز امیدواریم به زودی لایحه ای را در این زمینه به مجلس ارائه دهد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلاح قانون انتخابات باید در ابتدای مجلس دهم انجام شود و این تغییرات بهتر است که در نزدیکی انتخابات انجام نشود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح شرایط انتخاب شوندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما باید برای جلوگیری از کاندیدا شدن تعداد زیاد افراد در انتخابات چاره اندیشی کنیم که فعال کردن احزاب در این زمینه لازم است.

بی‌مقدار با بیان اینکه حضور فعال احزاب در عرصه انتخابات مانع از کاندیدا شدن تعداد زیادی از افراد می شود، متذکر شد: تاکنون بنا بر نظر قانون و شورای نگهبان نمی توان کاندیدا شدن افراد را محدود کرد.

وی افزود: پیشنهاد من برا یجلوگیری از تعدد کاندیداها این است که افراد حداقل ۲ هزار امضای واقعی جمع کنند تا در حوزه انتخابیه شناخته شده باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس دهم گفت: اگر انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود مزایای فراوانی از جمله شرعت و سلامت در انتخابات را افزایش می دهد./