جلسه رئیس مجلس با وزیر کشور و هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا
جلسه رئیس مجلس با وزیر کشور و هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا

به گزارش ایسنا به نقل از مجلس شورای اسلامی، نگاهداری با بیان اینکه در جلسه روز یکشنبه، با حضور ریاست مجلس، وزیر کشور، رئیس ستاد انتخابات کشور، معاون پارلمانی وزارت کشور و تعدادی از اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، گزارشی در مورد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و وضعیت نامزدهای این انتخابات […]

به گزارش ایسنا به نقل از مجلس شورای اسلامی، نگاهداری با بیان اینکه در جلسه روز یکشنبه، با حضور ریاست مجلس، وزیر کشور، رئیس ستاد انتخابات کشور، معاون پارلمانی وزارت کشور و تعدادی از اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، گزارشی در مورد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و وضعیت نامزدهای این انتخابات به ریاست مجلس ارائه شد، عنوان داشت: در انتخابات پیش رو بر اساس منویات مقام معظم رهبری، ایجاد زمینه حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات امری مهم و از جمله دغدغه‌های جدی ریاست مجلس است، زیرا که برگزاری یک انتخابات پرشور به افزایش همبستگی اجتماعی و تقویت پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی کمک شایانی خواهد نمود و بسیاری از طرح‌ها و نقشه های خارجی برای ایجاد فاصله مابین حاکمیت و مردم را نقش بر آب خواهد کرد. بر این اساس و با توجه برخی اعتراض ها نسبت به رد صلاحیت شدگان این دوره از انتخابات شوراها به وجود آمده بود، این موضوع روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور رئیس مجلس با بیان اینکه شوراهای شهر به عنوان پارلمانهای شهری نقش مهمی در مدیریت شهر دارند، افزود: دکتر قالیباف در این جلسه تاکید داشتند که حضور افراد متخصص، متعهد و دارای تجربه در زمینه‌های مرتبط با مدیریت شهری در شوراها می‌تواند موجب ارتقا و بهبود شرایط محیطی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهرها گردد لذا نباید انتخابات شورای شهر و روستا، کم اهمیت در نظر گرفته شود و احراز صلاحیت نامزدهای این انتخابات باید با دقت صورت گیرد و حقی از هیچ فردی زایل نشود. هم باید خطوط قرمز قانونی و نظر مراجع مورد استعلام مورد نظر باشد و هم در عین حال از رویکرد جناحی جدا دوری گردد. درباره هر دو جناح سیاسی نباید دایره صلاحیت‌ها آنقدر تنگ گردد که بسیاری از افراد متخصص و متعهد نیز امکان حضور در این انتخابات را نداشته باشند. با توجه به آنچه برخی جناح‌های سیاسی می‌گویند لازم است که کاملا منصفانه و قانونی و بدون لحاظ گرایش سیاسی، هیات نظارت عمل کند.

نگاهداری تاکید کرد: بنابراین در جلسه روز گذشته با همین رویکرد و با نظر ریاست مجلس و اعضای هیئت نظارت، پس از مباحثات صورت گرفته تصمیم بر آن شد که در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر، صلاحیت افرادی که استعلام آنها از کلیه مراجع نظارتی مثبت است، با امعان نظر از سوی هیات نظارت مورد تائید قرار گیرد.

وی در پایان عنوان داشت: به نظر می‌رسد با این تصمیم مشکل تعداد زیادی از داوطلبان رد صلاحیت شده بر طرف گردد و صلاحیت آنها تائید شود تا شاهد حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا باشیم.

انتهای پیام