تونل انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه شاهکار مهندسی ایرانی است
تونل انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه شاهکار مهندسی ایرانی است
عضو هیئت تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه با انتقاد از اینکه اعتبارات ستاد احیا بصورت متوازن توزیع نشده است،گفت: باید امیدها را برای احیای دریاچه زنده نگه داریم که نیازمند تخصیص صددرصدی است.

به گزارش قلم پرس، جعفر راستی در حاشیه بازدید اعضای هیئت تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه از پروژه‌ها و طرح‌های دریاچه، با اشاره به اینکه در احیای دریاچه ارومیه دو موضوع مغفول مانده است، اظهار داشت: اطلاع رسانی دقیق و صداقت با مردم و اجرای همزمان ۲۷ گام احیای دریاچه نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با انتقاد از اینکه با اطلاع رسانی نادرست، انتظاراتی ایجاد کردند که مردم تصور کردند، دریاچه ارومیه یکی دو ساله احیا می‌شود، افزود: این درحالی است که کار احیا کار یکی دو دهه‌ای است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تونل انتقال آب سد کانی‌سیب به طول ۳۶ کیلومتر در ۱۵۰ متر زیر زمین را شاهکار مهندسی ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: این اقدامات انجام شده در راستای احیای دریاچه ارومیه قابل تحسین است و باید به مردم اطلاع رسانی شود.

وی خواستار توجه جدی به سایر اقدامات حوزه احیای دریاچه ارومیه شد و افزود: انتقال آب تنها هدف ستاد احیا نبود بلکه راهکارهای ۲۷ گانه تدوین شده و تا زمانی که همزمان اقدام نشود موفق نخواهیم بود.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه با انتقاد از اینکه اعتبارات ستاد احیا بصورت متوازن توزیع نشده است، ادامه داد: باید امیدها را برای احیای دریاچه زنده نگه داریم که نیازمند تخصیص صددرصدی است.

راستی، استفاده بهینه از آب را لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: نباید در منطقه‌ای از حوضه آبریز، چاه‌ها را پر کنیم و در منطقه دیگر از این حوضه کو‌ه‌ها را هم آبیاری می‌کنند لذا باید این توازن در تمام مناطق جهت رعایت عدالت مراعات کنند.

نماینده شبستر در مجلس خاطرنشان کرد: اعتبارات ستاد احیا در زمینه آبیاری قطره‌ای درست هزینه نشده چراکه بجای تبدیل اراضی غرق‌آبی به آبیاری قطره‌ای، اراضی دیم را قطره‌ای کردند که این خلاف اهداف ستاد احیا در کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری است و انحراف از برنامه است.

انتهای پیام/