توسعه ورزش و اماکن ورزشی از اولویت‌های مدیریت ارشد استان است
توسعه ورزش و اماکن ورزشی از اولویت‌های مدیریت ارشد استان است
استاندار آذربایجان شرقی توسعه ورزش و اماکن ورزشی را از اولویت های مدیریت ارشد استان عنوان کرد و گفت: ورزش تیراندازی یکی از رشته‌های مهمی است که در سال های گذشته از نظر فضا و تجهیزات دچار افول شده و برای بازگرداندن آن به جایگاه قبلی در سطح ملی، نیازمند برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت هستیم.
به گزارش قلم پرس، عابدین خرّم در دیدار رئیس فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران با وی، گفت: باید تیم استانی برای حضور در مسابقات لیگ کشوری تیراندازی تشکیل شود که استانداری منابع لازم را تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما این تجربه را در رشته تکواندو با موفقیت انجام دادیم و با اتخاذ تدابیر لازم تکواندوکاران استان را از سایر استان‌ها جمع کردیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر  ایجاد سالن اختصاصی و توسعه تجهیزات رشته تیراندازی در مجموعه یادگار امام تاکید کرد و گفت: در سفر استانی رئیس جمهور هم حل مشکلات این حوزه را پیگیری خواهیم کرد.

وی از اداره کل ورزش و جوانان استان خواست تا توسعه ورزش تیراندازی را در اولویت قرار دهد و همچنین بر توسعه این رشته ورزشی در شهرستان‌ها با استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح تاکید کرد.

رئیس فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت های بالایی برای برگزاری مسابقات بین المللی در رشته تیراندازی دارد که تحقق آن مستلزم ایجاد ۵۰ خط ثابت تیراندازی است.

مرتضی قربانی با اشاره به اینکه ورزش تیراندازی ۱۹۰ مدال در میادین‌ جهانی برای کشور به ارمغان آورده که ۴۹ مورد آن المپیکی است، افزود: اولین سهمیه المپیکی کل رشته های ورزشی را خانم هانیه رستمی در رشته تیراندازی گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی ۱۵ سال قبل سرآمد رشته تیراندازی در کشور بود، اما بعدها افول کرده و امروز برای توسعه آن آمادگی داریم.

قربانی گفت: ۵۰ قبضه اسلحه جدید توسط فدراسیون خریداری شده که سه قبضه به آذربایجان شرقی تعلق گرفته و در سه روستای استان نیز این رشته را راه اندازی می کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: در زمینه مسابقات استعدادهای برتر ظرفیت های خوبی داریم که در صورت استفاده می توانیم در بعد قهرمان پروری گام های خوبی برداریم.

حبیب ستوده‌نژاد گفت: بزرگترین سالن تیراندازی ما ۱۳ خطه است که در شأن استان نیست و در لیگ تیراندازی کشوری نیز تیم نداریم و ورزشکاران ما در استان های دیگر بازی می کنند.

اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا نیز از راه‌اندازی فضای اختصاصی برای ورزش تیراندازی در دهکده ورزشی سپاه خبر داد و گفت: امیدواریم با تکمیل آن بتوانیم بستر خوبی برای پرورش استعدادهای ورزشی استان فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/