توجه جدی به اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد با استفاده از تسهیلات بانکی و حمایت‌های خیرین
توجه جدی به اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد با استفاده از تسهیلات بانکی و حمایت‌های خیرین
تراب محمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: باید تلاش کنیم تا با حمایت خیرین در استان، برای اشتغال بهبودیافتگان سرمایه­ گذاری شود.

به گزارش قلم پرس، وی با تأکید بر اهتمام جمعی همه بخش‌ها در راستای پیشگیری از اعتیاد، گفت: مبارزه با مواد مخدر به‌تنهایی از عهده یک دستگاه ساخته نیست و این امر نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌ها و بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها دارد.

محمدی همچنین با اشاره به افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه و ضرورت مبارزه با گسترش مواد مخدر در مبادی مرزی،  خواستار تاسیس مرکز تربیت و عملیات سگ‌های موادیاب در استان شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز با اشاره به طرح توانمندسازی محلات آسیب‌پذیر، گفت: ۲۰۲ نقطه آسیب‌پذیر در استان شناسایی کرده ایم که این طرح در آنها اجرا می‌شود.

امیر رنجبر با  بیان اینکه نزدیک ۵۰۰ معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند، گفت: ۲۰۰ نفر از افرداد بهبودیافته در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: کانون پرورشی امام خمینی در ناحیه ۵ تبریز به عنوان خانه پیشگیری از اعتیاد اختصاص داده شده و در راستای فرهنگ سازی و فعالیت فرهنگی موثر در امر پیشگیری از اعتیاد جشنواره های مختلفی برگزار می‌شود.