تغییر مدیرکل کل فرهنگ و ارشاد استان از شایعه تا واقعیت!
تغییر مدیرکل کل فرهنگ و ارشاد استان از شایعه تا واقعیت!

هر چند تمدید حکم امر مرسومی است و هر وقت که معرفی و بررسی صلاحیت یک گزینه جایگزین زمان ببرد و توافق حاصل نگردد برای تعطیل نماندن کارها حکم مدیر کل قبلی به صورت موقت تمدید می گردد. قلم پرس؛ اواسط اسفند ماه سال ۹۴، علی اکبر صفی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی […]

هر چند تمدید حکم امر مرسومی است و هر وقت که معرفی و بررسی صلاحیت یک گزینه جایگزین زمان ببرد و توافق حاصل نگردد برای تعطیل نماندن کارها حکم مدیر کل قبلی به صورت موقت تمدید می گردد.

قلم پرس؛ اواسط اسفند ماه سال ۹۴، علی اکبر صفی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا خبرهای مربوط به استعفایتان صحت دارد یا نه گفته بود؛ با وجود اینکه هر آمدن رفتنی دارد ولی بحث استعفای من درست نیست، به خاطر اینکه من کارمند سازمان اسناد و کتاب خانه های ملی ایران بوده و برای مدتی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی منصوب شده بودم و زمان این ماموریت به پایان رسیده است و سازمان اسناد تاکید بر بازگشت من به آن سازمان را دارد، بر همین اساس در کش و قوس سازمان اسناد و وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته ام.

با توجه به انتشار اخبار و شایعات متعدد در رسانه های محلی مبنی بر احتمال تغییر در سکان هدایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پاسخ شخص صفی پور در این خصوص، به نظر می رسد این تغییر محتمل باشد، هر چند تمدید حکم امر مرسومی است و هر وقت که معرفی و بررسی صلاحیت یک گزینه جایگزین زمان ببرد و توافق حاصل نگردد برای تعطیل نماندن کارها حکم مدیر کل قبلی به صورت موقت تمدید می گردد.

از گزینه های مطرح برای تصدی این پست فرهنگی و تاثیر گذار استان می توان به سید قاسم ناظمی، رسول بشیری، مهدی نعلبندی، نعمت الله پایان، حسن میلانی و …. نام برد.

زمان در حال سپری شدن است و هنرمندان استان یا در حال کوچ هستند و یا کنج عزلت را بر فعالیت ترجیح داده اند! لذا ضروری است مسئولان ارشد استان و نمایندگان محترم با هم اندیشی و هم رایی نسبت به این حوزه ‌ی حساس، حساسیت بیشتری به خرج دهند و با مطاله سوابق فعالیت های فرهنگی و مدیریتی گزینه های مطروحه اگر بنابه به معرفی فرد دیگری است، نسبت به این امر خطیر اقدام نموده و فردی را که با اهالی هنر روابط خوب و نزدیکی دارد یا خواهد داشت را انتخاب کنند.