تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز  در آستانه افتتاح/ انتقال ۷۵ میلیون مترمکعب  پساب تصفیه‌ شده به دریاچه ارومیه
تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز  در آستانه افتتاح/ انتقال ۷۵ میلیون مترمکعب  پساب تصفیه‌ شده به دریاچه ارومیه

[ad_1] مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال ۹۵ با قراردادی به مبلغ ۱۸۲ میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شده است، گفت: سویل بخش مایع بیش‌ از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فرآیند تصفیه فاضلاب مدول دوم از نوع FEED […]

[ad_1]


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال ۹۵ با قراردادی به مبلغ ۱۸۲ میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شده است، گفت: سویل بخش مایع بیش‌ از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فرآیند تصفیه فاضلاب مدول دوم از نوع FEED STEP بوده که این نوع فرآیند از نوع فرآیندهای لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد خانی ظهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شبکه فاضلاب استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ شهر استان دارای شبکه فاضلاب می‌باشد که شهر تبریز با حدود ۹۰ درصد بالاترین میزان شبکه را داراست.

وی در مورد تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز ادامه داد: تصفیه‌خانه اصلی تبریز از سال ۸۰ شروع به کارکرده است و فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز که جزو بزرگترین تصفیه‌خانه‌های در حال ساخت کشور است و فاضلاب یک میلیون نفر را تصفیه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: احداث مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال ۹۵ با قراردادی به مبلغ ۱۸۲ میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شده است.

خانی افزود: سویل بخش مایع بیش‌ از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فرآیند تصفیه فاضلاب مدول دوم از نوع FEED STEP بوده که این نوع فرآیند از نوع فرآیندهای لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله‌ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین فرآیندهای به‌‌روز تصفیه فاضلاب شهری است.

رئیس هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی احداث تصفیه خانه را فرصتی مناسب برای کمتر شدن مشکلات زیست‌محیطی در سال‌های آینده با توجه به افزایش جمعیت شهر تبریز برشمرد.

وی گفت: پساب حاصل از تصفیه‌خانه فاضلاب می‌تواند به مدار استفاده برگردد و به تأمین آب صنعت، کشاورزی و مخصوصا احیای دریاچه ارومیه کمک شایانی خواهد کرد.

خانی تصریح کرد: از اهداف مهم طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز، استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تأمین‌کننده عمده آب مورد نیاز دریاچه ارومیه می‌باشد که با تکمیل و بهره‌برداری فاز دو بالغ ‌بر ۷۵ میلیون مترمکعب در سال پساب تصفیه‌ شده به دریاچه ارومیه انتقال یابد همچنین جمعیت تحت پوشش این طرح یک میلیون نفر و ظرفیت تصفیه‌خانه نیز ۲۰۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این تصفیه خانه برای افق ۱۴۲۰ و تحت پوشش قرار دادن یک میلیون نفر جمعیت طراحی شده است.

انتهای پیام/س/ی


[ad_2]