تشکیل جلسه پدافند زیستی استان آذربایجان شرقی با حضور معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور
تشکیل جلسه پدافند زیستی استان آذربایجان شرقی با حضور معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور

[ad_1] جلسه پدافند زیستی استان آذربایجان شرقی با حضور معاون کشاورزی قرارگاه پدافند زیستی و دبیر امنیت غذایی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد. معاون کشاورزی قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تجربیات حاصل از مدیریت بیماری کرونا در حوزه پدافند زیستی، از آمادگی بسیار خوب حوزه پدافند زیستی کشور و […]

[ad_1]

جلسه پدافند زیستی استان آذربایجان شرقی با حضور معاون کشاورزی قرارگاه پدافند زیستی و دبیر امنیت غذایی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

معاون کشاورزی قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تجربیات حاصل از مدیریت بیماری کرونا در حوزه پدافند زیستی، از آمادگی بسیار خوب حوزه پدافند زیستی کشور و همچنین وجود زیرساخت های لازم جهت افزایش توان مقابله با تهدیدات زیستی خبر داد.

ایمانی ضمن اشاره به تدوین نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور در سال گذشته، ادامه داد: مسایلی که امروز در حیطه نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور مطرح است، همگی ساختارساز و سیاستگذار بوده که از جانب حاکمیت برای اعمال نظام پدافند زیستی در کشور تدوین شده است.

وی افزود: آینده و چشم انداز نظام عملیاتی پدافند زیستی، مصون سازی کشور در این حوزه بوده که در این راستا تا به امروز پیشرفت های خوبی حاصل شده و تجربه کرونا نیز نشانگر آمادگی لازم در حوزه پدافند زیستی است. شرایط آمادگی در زمینه کنترل بیماری کرونا در کشور نسبت به کشورهای منطقه و حتی اروپایی بسیار مساعد بوده و اقدامات شایسته ای صورت پذیرفته است.

معاون کشاورزی قرارگاه پدافند زیستی با اشاره به برگزاری رزمایش زیستی ثامن الائمه در آذربایجان شرقی افزود: آذربایجان شرقی با برگزاری این رزمایش در سال ۹۷ در زمینه حوزه پدافند زیستی و اقدامات امنیتی و مرزبانی زیستی در کشور پیشگام بوده و پایلوت کشوری است.

وی با اشاره به اینکه بحث امنیت غذایی یکی از ماموریت های پدافند غیرعامل در حوزه زیستی است، گفت: امنیت غذایی از دیدگاه پدافند غیرعامل با مؤلفه های سلامت، پایداری و در دسترس بودن غذا برای آحاد مردم دخیل می باشد که باید تحت پایش قرار گیرد .

ایمانی ادامه داد: دیده بانی زیستی در حوزه امنیت غذایی انجام می شود و دستگاه های مسئول از لحاظ صدور گواهی های بهداشتی، وظیفه اعمال لایه ایمنی را در این بحث بر عهده دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: درک درست از اهمیت پدافند زیستی و پایبندی به اصول پدافند غیرعامل، ارتقای سلامتی و بهداشت جامعه را فراهم می آورد. وی با تاکید بر لزوم رصد و پایش تهدیدهای زیستی، آموزش مقابله با انواع تهدیدها را از مهم ترین اقدامات پدافندی عنوان کرده و افزود: امنیت غذایی نقشی تعیین کننده در تضمین کیفیت زیستی و سلامت مردم دارد. به همین دلیل در راستای پیشگیری از بیماری ها و حفظ و ارتقاء سلامت جامعه، توجه ویژه به این مقوله از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقایی ضمن اشاره به عملکرد مطلوب قرارگاه پدافند زیستی آذربایجان شرقی، از اعمال اقدامات و تمهیدات لازم در حوزه شناسایی و مقابله با تهدیدات و آسیب های زیستی در استان خبر داد.
 

[ad_2]