تشریح و بررسی طرح‌های تفصیلی محلات الحاقی تبریز
تشریح و بررسی طرح‌های تفصیلی محلات الحاقی تبریز

[ad_1] با حضور اعضای شورای شهر، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری، مدیران و کارشناسان، طرح‌های تفصیلی محلات الحاقی در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش قلم پرس، محمد عزتی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری نسبت به […]

[ad_1]

با حضور اعضای شورای شهر، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری، مدیران و کارشناسان، طرح‌های تفصیلی محلات الحاقی در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش قلم پرس، محمد عزتی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری نسبت به بررسی مسائل و مشکلات مراکز سکونتگاهی الحاقی به محدوده مصوب کلانشهر تبریز پرداخت و گزارشی نیز در این باره به اعضای حاضر در این جلسه ارائه کرد.
وی در تشریح این گزارش گفت: از طریق مناطق مرتبط با هر کدام از محلات الحاقی، فراخوانی برگزار شد و با انتخاب مشاوران محلی، ابتدا طرح تفصیلی فتح آباد به تصویب رسید. با تصویب طرح تفصیلی فتح آباد، این روستا در سیستم یکپارچه و در داخل کوی خاوران قرار گرفته و طرح هادی روستایی آن نیز کنار گذاشته شده و تبدیل به طرح تفصیلی شهری شد و اکنون اهالی منطقه جنوب شرق تبریز از خدمات شهرداری منطقه ۹ تبریز بهره‌مند هستند.
عزتی افزود: محله خلجان بر خلاف فتح آباد، منفصل و خارج از محدوده حریم بوده و به دلیل شرایط متفاوت آن از جمله بُعد مسافت و همچنین توسعه خاص شکل‌گیری پس از کش و قوس فراوان به تصویب رسید و از امروز با ابلاغ به شهرداری منطقه جهت ارائه خدمات در جنوب غرب تبریز تحت پوشش قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: منطقه کوجووار نیز شرایط خاصی داشته و به دلیل وجود کارگاه‌های صنعتی بزرگ به دو قسمت صنعتی و روستایی تقسیم شده است اما موضوع مهمتر از آن که می‌توان بعنوان بزرگترین دغدغه این منطقه نام برد، وجود حریم سه زیرساخت مهم شهری یعنی پتروشیمی، خط لوله گاز پرفشار و خطوط فشار قوی برق است که به‌رغم اینها، طرح تفصیلی آن آماده شده و به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است.
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در رابطه با الحاق روستای آناخاتون نیز خاطرنشان کرد: فرآیند الحاق این روستا در سال ۹۸ تقریباً به اتمام رسید و به ماده ۵ ارسال شد اما تلاقی این روستا با ادامه اتوبان پاسداران به سمت جاده سنتو مسائلی را پیش آورد که دوباره در کمیته فنی ماده ۵ مطرح شده و ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.
عزتی درباره الحاق روستای الوار علیا نیز گفت: آماده‌سازی طرح این روستا انجام شده است و در جلسات آتی کمیسیون جهت تصویب مطرح خواهد شد.

[ad_2]