تزریق واکسن آنفولانزا به ترتیب اولویت در برنامه کاری شبکه بهداشت و درمان استان
تزریق واکسن آنفولانزا به ترتیب اولویت در برنامه کاری شبکه بهداشت و درمان استان
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، گفت: تزریق واکسن آنفولانزا به ترتیب اولویت گروههای هدف در برنامه کاری شبکه بهداشت و درمان استان انجام می شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی احمد موقری در جلسه پایش برنامه های واکسیناسیون پیشگیرانه بر علیه بیماری آنفولانزا که با حضور نمایندگان ادارات، نهادها و ارگان های ذی مدخل در این امر برگزار شد، اظهار داشت: امسال با توجه به وجود بیماری کرونا و همچنین در معرض آسیب قرار داشتن افرادی که در رده های سنی بالای ۶۵ سال و پایین تر از ۵ سال می باشند و نیز افرادی که دارای بیماری های زمینه ای (گروه های پرخطر) هستند تزریق واکسن آنفولانزا لازم و ضروری است.
وی با بیان این نکته که تزریق این واکسن هیچ تأثیری در بهبود یا پیشگیری از سرایت ویروس کرونا ندارد، افزود: مردم اطمینان داشته باشند ساز و کار لازم برای شناسایی و اختصاص واکسن به تمامی گروه های مورد نیاز و هدف و نظارت کامل بر آن پیش بینی شده است.
موقری اضافه کرد: برای پیشگیری و برخورد با افرادی که در اندیشه سوء استفاده از وضعیت پیش آمده بوده و از هم اکنون برای ایجاد بازار سیاه و توزیع واکسن تقلبی یا قاچاق آن به خارج از کشور برنامه ریزی می کنند تمهیداتی اندیشیده شده است.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خاطرنشان کرد: واکسن آنفولانزا به همان اندازه که برای افراد قید شده ضروری بوده به همان میزان برای افرادی که از سلامت جسمی برخوردارند غیر ضروری و حتی در مواردی با توجه به عوارض این دارو می تواند مضر نیز باشد.
وی با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی برای واکسینه نمودن افراد اولویت دار، تاکید کرد: به سبب احتمال وجود برخی داروهای تقلبی دستگاه های ذیربط مکلف به نظارت بر نحوه پخش و قیمت و کنترل داروهای موجود در بازار هستند.
موقری ادامه داد: با رعایت بهداشت فردی و استفاده از طب سنتی اسلامی می توان به سادگی از سرایت و آلودگی به ویروس آنفولانزا جلوگیری و از شیوع بیماری کرونا نیز پیشگیری کرد.
وی با هشدار به سو استفاده کنندگان از وضعیت موجود برای احتکار و ایجاد بازار سیاه، تصریح کرد: دستگاه قضایی استان با ایجاد کنندگان بازار سیاه، احتکار کنندگان واکسن و همچنین واردکنندگان و فروشندگان واکسن های تقلبی برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.