تحقق درآمد مناطق به طور نسبی قابل قبول است
تحقق درآمد مناطق به طور نسبی قابل قبول است
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری در زمان باقی‌مانده تا پایان سال تلاش خود را در راستای تحقق بودجه انجام دهد.

به گزارش قلم پرس، شهرام دبیری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: از گزارش جامع کمیسیون‌های عمران و بودجه تشکر می‌کنم که شامل جزئیات بود. در بحث درآمد ۷۲ درصد تحقق قابل قبول است، اما در بحث هزینه‌ها آمار خوبی را شاهد نیستیم.
وی ادامه داد: از نظر درآمد، موضوع وام اقدام نشده است و باعث می‌شود پروژه‌های عمرانی خوب پیش نرود و چهار درصد وام و فروش اموال که ۵۲ درصد است، خوب نیست.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: تحقق درآمد مناطق به‌طور نسبی قابل قبول است. منطقه ۲ و ۸ تحقق درآمد خوبی ندارند. برخی مناطق که تحقق خوبی دارند وام گرفته و یا فروش املاک داشتند.
وی افزود: در سازمان‌هایی که ۱۲۰ درصد تحقق داشتند، بخشی از آن به فروش املاک برمی‌گردد. خود سازمان‌ها در این مدت ۲۷۶ میلیارد درآمد داشتند.
دبیری گفت: بخش عمده‌ای از ۷۸۴ میلیارد درآمد شهرداری، از فروش املاک است و بر این اساس درآمد سازمان‌ها قابل قبول نیست.
وی ادامه‌ داد: عملکرد عمرانی مناطق ۱۰ الی ۳۵ درصد است. در مجموع قابل قبول نیست که پروژه‌های عمرانی این عملکرد را داشته باشند. اگر با اسناد در جریان، ۱۰ درصد هم اضافه کنیم، عملکرد قابل قبولی نیست.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در ارتباط با سازمان‌ها مبالغ کم است و ۵۶ درصد تحقق بودجه عمرانی قابل قبول نیست. فقط تحقق بودجه سازمان عمران نسبت به بقیه زیاد است.
وی افزود: درخواستم این است در زمان باقیمانده، شهرداری تلاش خود را در راستای تحقق بودجه انجام دهد. در بحث عمرانی نیز تا پایان فصل کاری تلاش کنیم که با برنامه‌ریزی دقیق در رابطه با تحقق بودجه و تحقق بودجه عمرانی قدم‌های مثبتی برداریم.