تحرکات قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از فروش تسلیحات به تل‌آویو
تحرکات قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از فروش تسلیحات به تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز همچون برخی نمایندگان دموکرات آمریکا در صدد است امروز (پنجشنبه) قطعنامه مخالفت با فروش ۷۳۵ میلیون دلاری موشک‌های نقطه‌زن آمریکا به رژیم صهیونیستی را ارائه دهد. بنا بر گزارش وبگاه «اکسیوس»، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز همچون برخی نمایندگان دموکرات آمریکا در صدد است امروز (پنجشنبه) قطعنامه مخالفت با فروش ۷۳۵ میلیون دلاری موشک‌های نقطه‌زن آمریکا به رژیم صهیونیستی را ارائه دهد.

بنا بر گزارش وبگاه «اکسیوس»، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به دنبال فروش موشک‌های نقطه‌زن به تل‌آویو است که در روزها و هفته‌های اخیر تنش‌ها میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی تشدید شده است.

علی‌رغم آن‌ که فشارهای دموکرات‌های کنگره در روزهای اخیر به دولت بایدن برای ایستادگی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس افزایش یافته است، بایدن حاضر به امتناع از فروش تسلیحات پیشرفته به تل‌آویو نشده است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» روز ۲۷ اردیبهشت ماه گزارش کرد که دولت بایدن در بحبوحه تنش‌ها در قدس اشغالی توافق توافق تسلیحاتی ۷۳۵ میلیون دلاری آمریکا با تل آویو را تأیید کرد.

سندرز پیش از این نیز در واکنش به حمایت دولت بایدن از اقدامات رژیم صهیونیستی در پیامی در توییتر خود نوشته بود: «ویرانی در غزه غیر منطقی است. ما باید بر آتش بس فوری اصرار کنیم. کشتار فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باید پایان یابد. همچنین باید به چهار میلیارد دلار کمک نظامی سالیانه به اسرائیل نگاه دقیقی داشته باشیم. نقض حقوق بشر در فلسطین با حمایت آمریکا غیر قانونی است.»

پیش از سندرز، «الکساندریا اوکازیو کورتس» نماینده دموکرات کنگره نیز از تصمیم خود برای جلوگیری از فروش تسلیحات میلیون‌ها دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنجشنبه در یازدهمین روز حملات  این رژیم، ده‌ها بار مناطق شمالی، شرقی و جنوبی نوار غزه را هدف بمباران قرار دادند.

وزارت بهداشت نوار غزه شمار شهدای این منطقه از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون را ۲۲۷ نفر از جمله ۶۴ کودک و ۳۸ زن و شمار زخمی‌ها را ۱۶۳۰ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/