تجلی برادری ملت های مسلمان در پیاره روی میلیونی اربعین/ رشد قابل توجه موکب های آذربایجان در طریق الحسین
تجلی برادری ملت های مسلمان در پیاره روی میلیونی اربعین/ رشد قابل توجه موکب های آذربایجان در طریق الحسین

استاندار آذربایجان شرقی گفت: رمز و راز پیاده روی اربعین را خداوند متعال، اباعبدالحسین و شهدایی که جان خود را در این راه فدا کرده اند خوب میدانند و برای درک و فهم بشر قابل تفسیر و ترجمه نیست.   عابدین خرّم در همایش منطقه ای مواکب اربعین اظهار داشت: امروز خادمان راه اباعبداله الحسین […]


استاندار آذربایجان شرقی گفت: رمز و راز پیاده روی اربعین را خداوند متعال، اباعبدالحسین و شهدایی که جان خود را در این راه فدا کرده اند خوب میدانند و برای درک و فهم بشر قابل تفسیر و ترجمه نیست.

 
عابدین خرّم در همایش منطقه ای مواکب اربعین اظهار داشت: امروز خادمان راه اباعبداله الحسین و ائمه اطهار همان رزمندگانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس در راه خدا و با لبیک گویی به رهبر کبیر انقلاب با هدف باز شدن راه کربلا در جبهه حاضر شدند.
وی ادامه داد: از معجزات الهی در عصر و تاریخ معاصر این است که در کمتر از ۲ دهه بعد از اتمام جنگی که تمام استکبار جهانی تلاش کردند بین دو ملت جدایی بیاندازند عقد و پیمان برادری ایجاد شد بطوری که پیاده روی اربعین به یک حرکت جهانی تبدیل شد.
خرّم گفت: دشمنان از حضور پرشور و پررنگ مردم از تمام کشورهای اسلامی در مسیر پیاده روی اربعین حیران گشته اند و این حرکت معجزه ای الهی است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آبشاری از عشق و معرفت الهی در این مسیر جاری است، افزود: افتخار مواکب و موکب داران این است که واسط بین زائر و زیارت هستند و تمام فضیلت های انسانی از عشق و ایثار و فدارکاری را می توان در مواکب دید.
وی ادامه داد: در اولین سال فعالیت دولت سیزدهم مراسم پیاده روی اربعین حسینی از لحاظ کیفی و کمی رشد قابل توجهی داشته و با دستور رییس جمهور تمام دستگاه ها موظف شدند پای کار باشند.
خرّم اضافه کرد: در آذربایجان شرقی نیز تمامی دستگاه ها پای کار آمدند و تعداد مواکب استان از ۲۵ موکب در سال ۹۵ به ۴۶ موکب در سال جاری افزایش یافت و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از این استان در پیادروی بزرگ اربعین حضور یافتند.
وی گفت: امسال ۲۳ پرواز مستقیم از تبریز به نجف انجام شد در حالیکه در سال های گذشته ۸ پرواز انجام می شد.
در این همایش از موکب داران استان های آذربایجان شرقی، اذربایجان غربی، زنجان و اردبیل تجلیل به عمل آمد.