تبریز خانه ورزش‌های رزمی ندارد/ سرانه فضای ورزش های رزمی ۷۰ سانتی متر است
تبریز خانه ورزش‌های رزمی ندارد/ سرانه فضای ورزش های رزمی ۷۰ سانتی متر است
رئيس هيات انجمن‌هاي ورزش‌هاي رزمي آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبريز خانه ورزش‌هاي رزمي ندارد گفت: انجمن های ورزش های رزمی در استان با 150 رشته خانواده ای بزرگ را تشکیل می دهند اما سرانه فضا برای هر یک از سبک های ورزش های رزمی تنها 70 سانتی متر است

به گزارش قلم پرس، یوسف جاویدان در نشستی با اصحاب رسانه با بین اینکه هیات انجمن های ورزشهای رزمی دارای ۱۵۰ انجمن ، کمیته و گروه بوده که به عبارتی ۱۵۰ رشته ورزش های رزمی در استان فعال است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع ورزش های رزمی خانواده ای بزرگ را در استان تشکیل می دهند اما سرانه فضا برای هر یک از سبک هاب ورزش های رزمی تنها ۷۰ سانتی متر است.

وی افزود: ورزش های رزمی با توجه به گستره فعالیت و تعدد رشته های آن متاسفانه در شهر تبریز مرکزی به عنوان خانه ورزش های رزمی نداشت، تنها سالن مخروبه ای داشتیم که به دلیل شرایط نامناسب کسی حتی حاضر به تمرین در آن نبود  با توجه به این موضوع این سالنبا اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیون تومان بر اساس داشته  ها و با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان بازسازی و افتتاح کردیم.

رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان شرقی ادامه داد: از زمانی که هیات را تحویل گرفتیم بر اساس بیمه ورزشی و کارت عضویت فدراسیون داشتیم  دو برابر افزایش نیرو داشتیم و در شرایطی که مشکلات داوری گریبانگیر ورزشکاران در رقابتهای ملی بود اولین دوره داوری ملی  در تاریخ ورزشهای رزمی در استان را سال گذشته برگزار کردیم که تعداد ۱۳۵ نفر در این دوره داوری شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در طول این مدت بیش از ۷۰ دوره مسابقات برگزار شده است افزود:  مسابقات فارغ از مسابقات دهه فجر بوده است. همچنین د بیش از ۲۰ دوره  داوری و ۳۲ مورد دوره مربیگری نیز برگزار کردیم

جاویدان ادامه داد :  همچنین اردوی تیم ملی کیک بوسینگ را در تبریز برگزار کرده‌ایم و  با تدابیر اتخاذ شده تیم های نوجوانان جوانان وبزرگسالان استان همراه  تیم ملی یک هفته تمرین کنند و انشالله  ماحصل آن را در مسابقات آینده خواهیم دید،  کما اینکه بعد سالها یک ملی پوش از استان در تیم ملی حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه در کرسی‌های فدراسیون تا به امروز کسی از استان ما نبوده است، خاطر نشان کرد : بنده  به عنوان  دبیر اجرایی و عضوشورای عالی فنی انجمن ملی کیک بوکسینگ کشور انتخاب شدم .

رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان شرقی ادامه داد: رئیس فدراسیون تا به امروز ۷ بار استان سفر کرده و تلاش کردیم در هر سفر رئیس فدراسیون امکانات لازم را درخواست نماییم تا بتوانیم ورزش های رزمی را به ان جایگاه شایسته اش برسانیم.

وی با بیان اینکه زمزمه هایی مبنی بر معرفی موی تای برای المپیک ۲۰۲۸   شنیده می شود گفت: شروع به استعدادیابی کرده‌ایم تا اگر این رشته به المپیک راه یابد، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

جاویدان با اشاره به برنامه‌های دهه فجر توضیح داد: ۴۴ برنامه در سطح استان تدارک دیده بودیم که فردا و پس فردا در ممقان مسابقات قهرمانی استان برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه قبلا تمام مسابقات در تبریز برگزار می شد افزود : از زمانی که در این سمت حضور دارم سعی کرده ام مرکزیت برگزاری مسابفات  را از تبریز به شهرستانها هم منتقل کنم تا در رشد و و رونق شهرستانها تاثیرگذار باشد.

رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی ادامه داد: در  روزهای یک تا ۵ اسفند ماه میزبان یک دوره مسابقات کشوری در رشته مبارزان خواهیم بود که هزار نفر ورزشکار ۲۵ استان در این مسابقات حضور خواهند داشت.

وی با درخواست از مس سونگون برای حمایت از ورزش‌های رزمی گفت: از رسانه‌ها و مسئولین استان می‌خواهیم که نیم‌نگاهی به ورزش‌های رزمی داشته باشند.

جاویدان با بیان اینکه سال گذشته  افزون بر  ۹۰۰ میلیون برای رشته‌های ورزشی هزینه کرده ایم افزود: این در حالی است که کل درآمد ما ده میلیون تومان از طرف ورزش و جوانان استان و ۲۸ میلیون از طریق فعالیت‌های خودمان بوده است.

وی با اشاره به اردوی تیم‌های استانی وعده داد: من قول می‌دهم در یک تا دو سال آینده چندین ورزشکار در سطح جوانان و بزرگسالان در تیم ملی خواهیم داشت.

رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان شرقی با درخواست از نمایندگان مجلس و مسئولان استان عنوان کرد: تنها درخواست ما  یک خانه ورزش‌های رزمی است، در برخی شهرستان‌های ما خانه رزمی وجود دارد اما تبریز فاقد یک خانه ورزش‌های رزمی است.

جاویدان با بیان اینکه در ورزش MMA پیشرو و قطب کشور هستیم، توضیح داد: اولین قفس MMA در کشور را ما برپا نموده و ششم بهمن ماه هم در تبریز مسابقات را برگزار کردیم.

 

گزارش تصویری نشست خبری رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان شرقی

انتهای پیام/