تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس و مرخصی ۲۰ روزه زندانیان در ایام ماه مبارک رمضان
تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس و مرخصی ۲۰ روزه زندانیان در ایام ماه مبارک رمضان

خبرگزاری میزان – علی‌اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه ویدیو کنفرانس با روسا و دادستان‌های ۵ حوزه قضایی شمال استان از زحمات و تلاش‌های جهادی ایشان در سال ۹۹ که موجب ارتقاء رتبه استان در کشور گردید تشکر کرد. رئیس کل دادگستری استان در این جلسه گفت: بخش مهمی از سند […]

خبرگزاری میزان – علی‌اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در جلسه ویدیو کنفرانس با روسا و دادستان‌های ۵ حوزه قضایی شمال استان از زحمات و تلاش‌های جهادی ایشان در سال ۹۹ که موجب ارتقاء رتبه استان در کشور گردید تشکر کرد.

رئیس کل دادگستری استان در این جلسه گفت: بخش مهمی از سند تحول در سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد باید آمادگی لازم را داشته باشیم و از شهید بلندمرتبه ماه مبارک رمضان شهید عدالت مدد بجوئیم تا در تحقق عدالت واقعی نهایت تلاش را بکنیم و کم نگذاریم.

گروسی ادامه داد: آمار عملکرد‌ها و گزارش‌های واصله و شاخص‌های کشوری بیانگر تلاش جهادی و ارزشمند شما عزیزان دارد و نکات قوت و وضعف کاملاً روشن است که باید نکات قوت تقویت و ضعف‌ها با مجاهدت برطرف شوند.

وی در ادامه بیان داشت:آنچه که مهم است بحث نظارت است نظارت بر شعب حوزه قضایی و عملکرد آن که باید همیشه این نظارت برقرار باشد حتی در ایام تعطیل هم مسئول باید از مجموعه تحت امر خود غافل نشود و همه امور و کار‌ها را مورد رصد قرار دهد.

گروسی در ادامه صحبت‌های خود از روساء و دادستان‌های حوزه‌ها خواست از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف نهایت استفاده را بنمایند و به امر سازش اهمیت ویژه‌ای دهند و حتی واحد سازش ضابطین را هم تقویت نمایند تا از ورود پرونده به دادگستری‌ها جلوگیری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان در قسمتی دیگر از صحبت‌های خود روساء و دادستان‌ها را به الکترونیکی و هوشمند شدن قوه قضائیه توجه داد و از ایشان خواست تا از این ظرفیت‌های بسیار ارزشمند نهایت استفاده را بنمایند خصوصاً بحث دادرسی الکترونیک که بسیار مهم است و منافع زیادی هم برای مردم و هم برای دستگاه قضایی دارد.

گروسی در ادامه صحبت‌های خود دستورالعمل حفظ شان کارکنان، جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان غیرعمد در ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد و اجرای آن‌ها را خواستار شد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت کرونایی کشور گفت: دستگاه قضایی نمی‌تواند به هیچ وجه تعطیل شود، ولی باید با رعایت کامل پرتکل‌های بهداشتی، محیط امنی برای همکاران و کارکنان ایجاد کنیم تا به حول و قوه الهی از این مرحله سخت هم عبور کنیم و آسیبی متوجه همکاران و مراجعین نشود.

مقام عالی قضایی استان استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس و نیز مرخصی ۲۰ روزه زندانیان در ایام ماه مبارک رمضان را هم یادآوری و از روساء و دادستان‌ها خواست با نظارت مستمر این امور را نظارت کنند.

زارع معاون فن آوری و اطلاعات دادگستری استان در ابتدای این جلسه که با حضور روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی شهرستان‌های ماکو پلدشت شوط چالدران و چایپاره که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شد با رائه گزارشی از آمار وعملکرد این حوزه‌ها گفت: انتظار است حوزه‌های قضایی هم با برنامه ریزی‌های دقیق و تحلیل مناسب در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی گام بردارند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در طول سال ۹۹ جایگاه استان جزء چند استان برتر کشور قرار گرفته که این امر با زحمات همه همکاران عزیز حاصل شده است و در جلسه امروز عملکرد هر حوزه در ۸ آیتم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است هر یک از روسای حوزه‌های قضایی هم مطالبی را در خصوص گزارش عملکردی حوزه قضای متبوع خود بیان نمودند.

انتهای پیام/