تامین ۲۵ قلم کالا از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی/ ضرورت برخورد جدی با متخلفان اقتصادی و کسانی که اقدام به احتکار کالاهای اساسی می‌کنند
تامین ۲۵ قلم کالا از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی/ ضرورت برخورد جدی با متخلفان اقتصادی و کسانی که اقدام به احتکار کالاهای اساسی می‌کنند

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت هماهنگی تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، گفت: ما متعهد به تأمین نان و آرد موردنیاز مردم هستیم ازاین‌رو با توجه به کمبود گونی آرد، پتروشیمی‌ها موظف به تأمین مواد اولیه کارخانه‌های گونی‌بافی آرد هستند. به گزارش قلم پرس، مجید خدابخش […]

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت هماهنگی تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، گفت: ما متعهد به تأمین نان و آرد موردنیاز مردم هستیم ازاین‌رو با توجه به کمبود گونی آرد، پتروشیمی‌ها موظف به تأمین مواد اولیه کارخانه‌های گونی‌بافی آرد هستند.

به گزارش قلم پرس، مجید خدابخش در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، اظهار کرد: طبق اعلام مراجع رسمی در حال حاضر ۲۵ قلم کالا از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود و ما باید در بخش عرضه و تقاضا به‌دقت این بخش را مورد رصد قرار دهیم تا شاهد احتکار این کالاها توسط واردکنندگان نباشیم.

وی، خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته تأمین دیگر کالاها با ارز بازار ثانوی آزاد اعلام‌شده است و امیدواریم در این بخش دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

وی در خصوص افزایش قیمت‌ها در برخی از کالاها گفت: در بخش کالاهای اساسی ما از قیمت‌های مصوب کشوری پیروی می‌کنیم و این ستاد در استان‌ها در خصوص قیمت‌گذاری اختیاراتی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی، برخورد جدی با متخلفان اقتصادی و بخصوص کسانی که اقدام به احتکار کالاهای اساسی می‌کنند را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته شاهد بودیم که با پیگیری‌های جدی مراجع مربوطه چندین مورد از موارد احتکار و مشکوک به احتکار شناسایی و فرایند عمل به‌صورت گزارش‌های مکتوب و تصویری در رسانه‌های جمعی منتشر شد که این اقدام اثرات روانی بسیار خوبی در بین مردم داشت.

خدابخش خواستار همکاری گمرک در ترخیص مواد اولیه وارداتی شد و افزود: امروز در شرایط فوق‌العاده‌ای قرار داریم و در این وضعیت نباید به دنبال ماده و تبصره باشیم و در خصوص واردات مواد اولیه در کمترین زمان ممکن باید این مواد در اختیار تولیدکننده قرار گیرد.