تاس: نمایندگان تل‌آویو و فلسطین در نشست شورای امنیت شرکت می‌کنند
تاس: نمایندگان تل‌آویو و فلسطین در نشست شورای امنیت شرکت می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه به خبرگزاری روسی «تاس» اعلام کرد که نمایندگانی از رژیم صهیونیستی و فلسطین به همراه «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی سخنرانی خواهند کرد. این منبع آگاه در این خصوص […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه به خبرگزاری روسی «تاس» اعلام کرد که نمایندگانی از رژیم صهیونیستی و فلسطین به همراه «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی سخنرانی خواهند کرد.

این منبع آگاه در این خصوص توضیح داد: «علاوه بر ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل، نمایندگانی از فلسطین، اسرائیل و شماری از کشورهای منطقه از جمله اردن و مصر در این نشست شرکت خواهند کرد».

طبق گزارش خبرگزاری تاس، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز گذشته (شنبه) به خبرنگاران اعلام کرد که گوترش قصد دارد در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل درباره درگیری‌ها در قدس اشغالی سخنرانی کند.

نشست امروز، سومین نشست شورای امنیت سازمان ملل برای حل و فصل منازعات اخیر فلسطینیان و صهیونیست‌ها محسوب می‌شود اما این اولین نشست علنی شورای امنیت با مشارکت طرف‌های درگیر محسوب می‌شود.

در نشست‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل، به دلیل کارشکنی‌های ایالات متحده، شورای امنیت موفق نشد قطعنامه‌ای را برای کمک به حل تنش‌های قدس اشغالی و محکوم کردن قساوت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به تصویب درآورد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد که تا این لحظه، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۳۹ شهید از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن رسیده است. همچنین بیش از ۷۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

«ابو عبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های القسام نیز شامگاه شنبه گفت که به دستور «ابوخالد محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، منع آمد و شد در تل‌آویو و شهرهای اطراف آن برای دو ساعت از ساعت ۱۰ شب به وقت محلی تا ساعت ۱۲ متوقف خواهد شد و پس از آن صهیونیست‌ها باید بار دیگر بر روی یک پا بایستند.

از طرف دیگر، آن طور که رسانه‌های  غربی گزارش کرده‌اند، نیروهای رژیم صهیونیستی در جریان حملات هوایی خود به غزه، ساختمانی را هدف قرار دادند که دفتر چندین رسانه خارجی از جمله آسوشیتدپرس در آن قرار گرفته بود.

انتهای پیام/ص