تأمین امنیت و آرامش مسافران تابستانی/ فعالیت‌های گردشگری باید شناسنامه‌دار شود
تأمین امنیت و آرامش مسافران تابستانی/ فعالیت‌های گردشگری باید شناسنامه‌دار شود

[ad_1] معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تأمین امنیت و آرامش مسافران تابستانی، از دستگاه‌های مسئول خواست تا نسبت به مواردی نظیر نصب تابلوهای راهنما، رفع نقاط حادثه‌خیز و خط‌کشی جاده‌ها اقدام کنند تا گردشگران و مسافران بتوانند بدون دغدغه و با احساس امنیت به استان سفر کنند. جواد رحمتی در […]

[ad_1]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تأمین امنیت و آرامش مسافران تابستانی، از دستگاه‌های مسئول خواست تا نسبت به مواردی نظیر نصب تابلوهای راهنما، رفع نقاط حادثه‌خیز و خط‌کشی جاده‌ها اقدام کنند تا گردشگران و مسافران بتوانند بدون دغدغه و با احساس امنیت به استان سفر کنند.

جواد رحمتی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار داشت: برخی از مسائل و مشکلات در حوزه خدمات سفر، ساختاری است و حل این مشکلات نیازمند تغییر نگاه و نظارت موثر است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب برخی امکانات بین‌راهی نظیر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، گفت: ارائه خدمات رفاهی جزو تعهدات مراکز گردشگری است و مجموعه‌هایی که از دستگاه‌های ذی‌ربط مجوز گرفته‌اند باید تحت نظارت قرار گیرند.

رحمتی با تاکید بر اینکه باید از فعالیت‌های غیرمجاز در این حوزه هم جلوگیری شود، افزود: در کنار نظارت و برخوردهای قانونی، آموزش و آگاه‌سازی مردم درخصوص دریافت خدمات گردشگری و مسافرتی نیز باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های غیرمجاز گردشگری نشان‌دهنده تقاضا برای خدمات در این حوزه است، از دستگا‌های مسئول خواست تا نسبت به تسهیل صدور مجوز برای مراکز گردشگری اقدام کنند تا ضمن پیشگیری از فعالیت‌های غیرقانونی، امکان نظارت بر خدمات گردشگری نیز فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواست تا برای حصول اطمینان از خدمات‌دهی مناسب مراکز گردشگری بین‌راهی، به‌صورت دوره‌ای و مستمر از این مراکز بازدید کنند.

 

[ad_2]