بی توجهی کاخ سفید به هشدارهای اطلاعاتی درخصوص افزایش تنش در فلسطین
بی توجهی کاخ سفید به هشدارهای اطلاعاتی درخصوص افزایش تنش در فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «آکسیوس» روز یکشنبه نوشت، کاخ سفید از ماه گذشته میلادی در جریان احتمال افزایش تنش میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود. این پایگاه خبری، به نقل از سه منبع دیپلماتیک در آمریکا و فلسطین اشغالی نوشت که مقامات و کارشناسان در واشنگتن، از ماه گذشته […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «آکسیوس» روز یکشنبه نوشت، کاخ سفید از ماه گذشته میلادی در جریان احتمال افزایش تنش میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

این پایگاه خبری، به نقل از سه منبع دیپلماتیک در آمریکا و فلسطین اشغالی نوشت که مقامات و کارشناسان در واشنگتن، از ماه گذشته میلادی (آوریل) به کاخ سفید هشدار داده بودند که به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی فلسطین در کنار اعتراضات علیه بیرون کردن خانواده‌های فلسطینی از منطقه «شیخ جراح» در قدس اشغالی می‌تواند بحران جدیدی را رقم بزند.

به گفته این منابع، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا این هشدارها را جدی نگرفت و درگیری میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها همچنان اولویت پایین خود را در کاخ سفید حفظ کرد.

درگیری میان معترضان فلسطینی و مأموران رژیم صهیونیستی در تاریخ دهم ماه می (بیست اردیبهشت) وارد مرحله جدیدی شد و در نتیجه آن، صدها فلسطینی مجروح شدند.

یک روز پیش از این اتفاقات، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات تل‌آویو تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

در نهایت، این افزایش تنش به جنگی دوازده روزه میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تبدیل شد و دولت بایدن به‌طور تمام قد از این رژیم جنایتکار اعلام حمایت کرد.

آمریکایی‌ها علاوه بر حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و ادعای «حق اسرائیل برای دفاع از خود»، چهار بار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس را وتو کردند.

پس از آن‌که پذیرش آتش‌بس توسط دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها منتشر شد، سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری اعلام کرد «اکنون اسرائیلی‌ها می‌توانند حملات خود را کاهش دهند».

در این درگیری‌‌ها که تا بامداد روز جمعه در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

انتهای پیام/م