بیکاری جوانان یکی از دغدغه های اصلی خانواده های اهری است
بیکاری جوانان یکی از دغدغه های اصلی خانواده های اهری است

فرماندار شهرستان اهر گفت: بیکاری جوانان به یکی از دغدغه های اصلی خانواده های اهری تبدیل شده است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری مهر، سید محمد عابدی ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی شهرستان اهر اظهار داشت: وجود پنج هزار نفر جوان جویای کار علاوه بر بیکاران پنهان در اهر که […]

فرماندار شهرستان اهر گفت: بیکاری جوانان به یکی از دغدغه های اصلی خانواده های اهری تبدیل شده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری مهر، سید محمد عابدی ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی شهرستان اهر اظهار داشت: وجود پنج هزار نفر جوان جویای کار علاوه بر بیکاران پنهان در اهر که به ناچار به اشتغال موقت روی می آورند، ممکن است تبعات منفی اجتماعی برای جوانان و خانواده ها به وجود آورد.

وی خاطر نشان شد: گسترش حاشیه نشینی در شهر اهر با توجه به مهاجرت روستائیان از دیگر دغدغه ها در شهرستان است که ساماندهی این مناطق در اولویت های مهم مسئولان اهر قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان اهر گفت: به علت ارزانی زمین و درآمد کم، خانواده ها برای اسکان خود مناطق حاشیه نشینی را انتخاب می کنند و ممکن است باعث به وجود آمدن مسایل اجتماعی ناخوشایند شود که لازم است امکانات و ارایه خدمات به این مناطق سوق داده شود و به مسایل فرهنگ و آگاه سازی در این مناطق اهتمام ویژه ای شود.

عابدی افزود: کشیده شدن جوانان به سوی اعتیاد و وقوع طلاق در خانواده ها و به خصوص در بین زوج های جوان در مناطق حاشیه ای و کمتر توسعه یافته بیشتر روی می دهد و در شهرستان اهر هم کم و بیش شاهد این مسایل هستیم.

وی تصریح کرد: باید نسبت به آگاه سازی مردم و به خصوص جوانان که بیشتر در مدارس، دانشگاه ها و اماکن عمومی حضور دارند، از سوی ادارات زیربط دخیل از جمله آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، بهزیستی و غیره در این امر برنامه ریزی شود.

فرماندار شهرستان اهر همچنین خواستار کاهش یا حداقل ثابت نگه داشتن پنج آسیب اولویت دار استان شامل اعتیاد، بی بند و باری، حاشیه نشینی، طلاق و فقر و فحشا  شد و تصریح کرد: این موضوع یکی از دغدغه های اصلی مسئولان شهرستان است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اهر نیز در این جلسه گفت: دو سوم طلاق های ثبت شده درتیرماه در شهرستان اهر مربوط به مناطق روستایی است.

ابراهیم نیک نظر خاطر نشان شد: توسعه امکانات و ارتباط با فضاهای مجازی و آشنا شدن با شهر و شهرنشینی را می توان از عوامل وقوع طلاق در مناطق روستایی عنوان کرد.