بهبود اقتصاد ایران در گرو اقتصاد آذربایجان‌شرقی است
بهبود اقتصاد ایران در گرو اقتصاد آذربایجان‌شرقی است
شهردار تبریز گفت: چالش اصلی حوزه سرمایه‌گذاری قرائت‌های مختلف از مفهوم سرمایه‌گذاری است که فهم مشترکی از آن نداریم.

به گزارش قلم پرس، یعقوب هوشیار صبح امروز در همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری که با حضور رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و فرمانداران استان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: منابع مالی تنها بخش کوچکی از حوزه سرمایه‌گذاری است و اشتغال، تکنولوژی، افزایش توان فنی، توسعه روابط بین‌الملل و حضور مؤثر در بازارهای منطقه بخش‌های مختلف حوزه سرمایه‌گذاری هستند که باید فعال شوند.

وی تصریح کرد: پشت‌بند سرمایه‌گذاری هیچ حمایت قانونی و حقوقی وجود ندارد و ورود در این حوزه ریسک و جهاد بزرگی است.

شهردار تبریز اضافه کرد: بخش عمده‌ای از نقدینگی سرمایه‌گذاری که وارد کشور می‌شود، پشتوانه بانکی ندارد و در کنار آن عدم فروش محصولات سرمایه‌گذار موجب عدم ریسک وی برای سرمایه‌گذاری می‌شود.

هوشیار با اشاره به انعقاد قرارداد خرید ۹۰۰ دستگاه اتوبوس خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در راستای ایجاد اشتغال و چرخه اقتصادی استان و تبریز قرارداد خرید ۹۰۰ دستگاه اتوبوس را منعقد کرده که بخشی از آن مربوط به راه‌اندازی خط تولید اتوبوس در تبریز است.

وی یادآور شد: اقتصاد ایران بدون توجه به اقتصاد آذربایجان شرقی پیشرفتی نخواهد داشت و اخیرا وزارت کشور با قرارداد خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس را منعقد کرده که خواهشمندم این تعداد اتوبوس‌ به تبریز اختصاص یابد.

شهردار تبریز با اشاره به ضرورت احداث زیرساخت‌های هوشمندسازی عنوان کرد: تا زمانی که زیرساخت‌های هوشمندسازی در شهر فراهم نباشد، حوزه سرمایه‌گذاری موفق نخواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز توسعه زیرساخت‌های هوشمندسازی را با احداث ۴۰ کیلومتر فیبر نوری آغاز کرده و در ادامه نیز به ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری خواهد رسید.

هوشیار اضافه کرد: میانگین خرید اتوبوس در ۱۰ سال گذشته در تبریز، ۱۰ دستگاه بوده در حالی که شهر تبریز نیاز به ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس دارد.

شهردار تبریز با اشاره به محدودیت‌های ضوابط میراث فرهنگی در بافت تاریخی نیز گفت: در بحث ضوابط میراث فرهنگی، بخش اعظم و هویتی شهر تبریز را از بین برده‌ و هویت اصلی و قلب شهر تبریز به خاطر ضوابط دست و پاگیر از بین رفته است.