بنگلادش خواستار واکنش جامعه جهانی به خشونت‌های صهیونیست‌ها شد
بنگلادش خواستار واکنش جامعه جهانی به خشونت‌های صهیونیست‌ها شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر بنگلادش روز چهارشنبه خواستار اقدام قاطع جامعه جهانی برای جلوگیری از تداوم  خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شد. به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «شیخ حسینا» نخست وزیر بنگلادش در نامه‌ای به «محمود عباس» ، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین گفت که اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله «شیخ جراح» […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر بنگلادش روز چهارشنبه خواستار اقدام قاطع جامعه جهانی برای جلوگیری از تداوم  خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «شیخ حسینا» نخست وزیر بنگلادش در نامه‌ای به «محمود عباس» ، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین گفت که اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله «شیخ جراح» در شرق بیت المقدس نقض فاحش حقوق بشر و قوانین بین المللی است.

نخست وزیر بنگلادش گفت: «من به نمایندگی از مردم و دولت بنگلادش ناراحتی و نگرانی عمیق خود را در مورد حملات اخیر با ماهیت تروریستی و خشونت علیه غیرنظامیان بیگناه در محوطه مسجدالاقصی ابراز می‌دارم.»

وی ادامه داد: «ما صریحاً چنین اقدامات تروریستی و خشونت آمیز را محکوم می‌کنیم و از جامعه جهانی می خواهیم اقدامات قاطعی را برای پایان دادن به این نوع اقدامات در هر کجا و هرجای جهان از جمله فلسطین انجام دهد.»

حسینا بار دیگر بر تعهد قاطع بنگلادش در احقاق حقوق مسلم مردم فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ تاکید کرد. بنگلادش یکی از ۲۸ کشور عضو سازمان ملل است که رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

مسلمانان جنوب شرقی آسیا نیز اخیراً خشونت‌های رژیم صهیونیستی و اخراج اجباری فلسطینیان در شرق قدس اشغالی را به شدت محکوم کرده و از جامعه جهانی خواستند به این بی عدالتی‌ها پایان دهد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» دو سازمان بزرگ اسلامی در اندونزی از سازمان ملل متحد  و جامعه بین المللی خواستند تا اقدامات مهمی برای جلوگیری از تجاوزات رژیم اسرائیل انجام دهند.

«حیدر نشیر» رئیس «سازمان محمدیه» سه شنبه گفت: «سازمان ملل و همه کشورهای جهان باید قاطعانه علیه هر نوع خودسری صهیونیست‌ها برخورد کرده و نباید از آنها حمایت کنند.»

«هلمی زینی» دبیرکل «موسسه اسلامی علما»  نیز از سازمان ملل متحد خواست که گام‌های سریع و راهبردی برای بازگرداندن صلح در فلسطین بردارد. وی افزود که فلسطین یک کشور مستقل است .

این در حالی است که روز دوشنبه تظاهرات همبستگی فلسطین در ۳۰ مکان در سراسر اندونزی برگزار شد. شورای مشاوری سازمانهای اسلامی مالزی (MAPIM) نیز اقدام به جمع آوری کمک مالی برای کمک به تأمین غذا، دارو و تجهیزات امنیتی به فلسطینیان کرده است.

این گروه در بیانیه‌ای گفت: «از کوالالامپور تا استانبول ، از سنگال تا قاهره … مسلمانان باید برای دفاع از مسجد الاقصی قیام کنند.»

شورای اسلامی سنگاپور (MUIS) نیز خشونت‌ها در مقدس شرقی را محکوم کرد. روز دوشنبه، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از اعمال خشونت علیه نمازگزاران غیرمسلح در مسجدالاقصی بسیار نگران و ناراحت است.

در بیانیه این شورا آمده است: «ما برای رحمت و امنیت خداوند برای بی گناهان دعا می کنیم و امید به آرامش سریع اوضاع داریم.»

پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شده یافته است. فلسطینی‌ها از هفته گذشته نسبت به رای دادگاه رژیم اسرائیل مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.

انتهای پیام/