بلاروس فضاسازی‌ها درباره فرود اضطراری هواپیمای مسافربری را رد کرد
بلاروس فضاسازی‌ها درباره فرود اضطراری هواپیمای مسافربری را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های بلاروس گزارش‌ها درباره اینکه با توسل به زور یک فروند هواپیمای مسافربری را مجبور به فرود در فرودگاه مینسک کرده‌اند را رد کرده‌اند.  به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» مقام ‌های بلاروس تحقیقات قانونی در زمینه این حادثه را آغاز کرده اند. وزارت حمل و نقل بلاروس دوشنبه  اعلام […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های بلاروس گزارش‌ها درباره اینکه با توسل به زور یک فروند هواپیمای مسافربری را مجبور به فرود در فرودگاه مینسک کرده‌اند را رد کرده‌اند.

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» مقام ‌های بلاروس تحقیقات قانونی در زمینه این حادثه را آغاز کرده اند. وزارت حمل و نقل بلاروس دوشنبه  اعلام کرده که در آینده نزدیک درباره این حادثه توضیحات بیشتری خواهند داد.

این در حالی است که چند کشور اروپایی این اقدام بلاروس را محکوم کرده و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده‌اند.

بخش مطبوعاتی فرودگاه مینسک پیش از این گفته بود که یک هواپیمای شرکت «رایان ایر» در مسیر آتن به ویلنیوس به دلیل تهدید به بمبگذاری مجبور به فرود اضطراری در مینسک شد یک هواپیمای جنگنده بلاروس نیز برای اسکورت  این هواپیما پرواز کرد.

به دنبال این حادثه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی نوشت : «از نزدیک تحولات را دنبال می‌کنیم.  پرواز رایان ایر از آتن به ویلنیوس به دلیل ادعای تهدید امنیتی مجبور به فرود در مینسک شد. این کاملا غیرقابل قبول است. ما دولت بلاروس را مسئول امنیت کلیه مسافران و هواپیماها می‌دانیم. همه مسافران باید بتوانند بلافاصله به سفر خود ادامه دهند.»

 «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس چندی قبل هشدار داد، دستگاه‌‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف کرده‌اند. به گفته او کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری  در این کشور را سازماندهی کردند.

انتهای پیام/