برگزاری سومین نشست شورای سیاست گذاری فراخوان ملی ساخت یادمان "مهدویت" در تبریز
برگزاری سومین نشست شورای سیاست گذاری فراخوان ملی ساخت یادمان "مهدویت" در تبریز

برگزاری سومین نشست شورای سیاست گذاری فراخوان ملی ساخت یادمان “مهدویت” در تبریز سومین نشست شورای سیاست‌گذاری فراخوان ملی ساخت یادمان فاخر “مهدویت” در محل سازمان سیما، منظر و فضای سبز برگزار شد. به گزارش قلم پرس،، سیامک آسیایی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز صبح امروز در حاشیه برگزاری این نشست […]




برگزاری سومین نشست شورای سیاست گذاری فراخوان ملی ساخت یادمان “مهدویت” در تبریز

سومین نشست شورای سیاست‌گذاری فراخوان ملی ساخت یادمان فاخر “مهدویت” در محل سازمان سیما، منظر و فضای سبز برگزار شد.

به گزارش قلم پرس،، سیامک آسیایی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز صبح امروز در حاشیه برگزاری این نشست که با حضور حجت السلام  سید کاظم زعفرانچیلر رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز و نیز تمامی اعضای شورای سیاستگذاری ساخت این المان برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اهمیت مجسمه‌های شهری در حوزه برندینگ شهری، طراحی و ساخت تندیس‌های فاخر در این زمینه را جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز عنوان کرد.

وی روند برگزاری فراخوان ملی ساخت  یادمان ” مهدویت ” و تعریف بازه زمانی یک ساله  برای آماده‌سازی و نصب آن را در این خصوص یادآور شد و بر لزوم آغاز مراحل اجرایی ساخت این یادمان از اوایل اردیبهشت ماه سال آینده تاکید کرد.

همچنین در  این نشست حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر با تاکید بر عزم جدی شورای شهر بر آماده‌سازی و نصب به موقع یادمان فاخر ” مهدویت” در کلانشهر تبریز، تاکید کرد: تبریز در گذشته به عنوان پایتخت تشیع در جهان در اسلام شناخته می‌شد و ساخت و نصب المان های فاخر و شاهکار هنری در این شهر از ضرورت‌های اساسی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه آثار حجمی فاخر می‌تواند افراد و اذهان عمومی را به خود جلب و جذب کند بر ماندگاری و عدم فرسایش آثار خلق شده به عنوان الزامات متریال اثر مورد نظر تاکید کرد.

در ادامه این نشست ابوالفضل عبدالهی فرد رئیس دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر اسلامی و بیتی معاون آموزشی و پرورشی دانشگاه هنر اسلامی در سخنان خود از آمادگی کامل این دانشگاه برای همکاری، انتشار به موقع فراخوان ملی، ارتباط با طراحان و صاحب نظران خبر دادند که مطالعات و طرحهای رسیده در اسرع وقت بررسی و پیش طرح ساخت این یادمان تا اواخر فروردین ماه سال آتی آماده و مراحل اجرایی آن نیز از اردیبهشت ماه آغاز شود.