برترین‌های مسابقات جهت‌یابی قهرمانی آذربایجان‌شرقی معرفی شدند
برترین‌های مسابقات جهت‌یابی قهرمانی آذربایجان‌شرقی معرفی شدند

[ad_1] مسابقات جهت‌یابی قهرمانی استان آذربایجان‌شرقی، انتخابی تیم استان برای اعزام به مسابقات قهرمانی کشور در تبریز برگزار شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، این مسابقات با حضور ۶ تیم در مسافت متوسط و دربخش استقامت ویژه آقایان در تفرجگاه ائل باغی تبریز برگزار شد که در پایان در بخش انفرادی حامد رحیمی مقام اول، […]

[ad_1]


مسابقات جهت‌یابی قهرمانی استان آذربایجان‌شرقی، انتخابی تیم استان برای اعزام به مسابقات قهرمانی کشور در تبریز برگزار شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، این مسابقات با حضور ۶ تیم در مسافت متوسط و دربخش استقامت ویژه آقایان در تفرجگاه ائل باغی تبریز برگزار شد که در پایان در بخش انفرادی حامد رحیمی مقام اول، مرتضی انوری مقام دوم و اکبر لایق نیز مقام سوم را کسب کردند.

ایوب اعتمادی رئیس کمیته جهت‌یابی آذربایجان‌شرقی در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهار داشت: با توجه به استقبال تیم‌ها از این مسابقات، و در راستای توسعه این رشته در سطح استان، مقرر شد مسابقات لیگ استان نیز به زودی برگزار شود.

وی  افزود: برگزاری دوره نقشه‌خوانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، راه‌اندازی کمیته‌های شهرستانی، توجه به بخش بانوان و اعزام به مسابقات کشوری نیز از برنامه های این کمیته در سال جاری است.

رئیس کمیته جهت‌یابی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: رشته ورزشی جهت‌یابی، پیدا کردن راه معین با بهره گیری از نقشه و قطب نما و دارای مقررات و اصولی است که آموزش آن پیش از این برای افراد نظامی بود، اما امروزه با بنیان‌گذاری فدراسیون بین‌المللی جهت یابی و گسترش آن به همه اشخاص، این ورزش به یک رشته پایه تبدیل شده است.

اعتمادی در پایان گفت: ورزش جهت‌یابی به خاطر توانایی‌های بالای ذهنی و بدنی که برای اشخاص به وجود می آورد، مورد توجه  شهرستان‌ها نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


[ad_2]