برای رسیدن به توسعه مطلوب، باید برنامه‌های مدون داشته باشیم
برای رسیدن به توسعه مطلوب، باید برنامه‌های مدون داشته باشیم
استاندار آذربایجان شرقی از تدوین سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای حل مشکل اشتغال در استان خبر داد و گفت: تلاش برای ایجاد اشتغال برای جوانان، اصلی‌ترین اولویت مدیریت استان است.

به گزارش قلم پرس، دکتر محمدرضا پورمحمدی در مراسم گرامی‌داشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت با حضور وزیر کشور، اظهار داشت: در مراسم معارفه خود به عنوان استاندار، تصریح کردم که اشتغال و محیط زیست دو اولویت بنده در این سمت است و همچنان بر این دو اولویت پافشاری می‌کنم.


وی با بیان اینکه برای حل مشکل اشتغال در استان سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی شده است، افزود: در برنامه کوتاه‌مدت اشتغال، طرح‌هایی مانند خوداشتغالی و اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است که تسهیلات خوبی نیز از سوی دولت پرداخت می‌شود.

پورمحمدی افزود: آغاز طرح توسعه ۲۸۰ واحد صنعتی، ایجاد سه شهرک گردشگری و صنایع دستی، ایجاد شهرک تخصصی چرم و کفش و احداث کارخانه فناوری در استان نیز از جمله طرح‌های برنامه میان‌مدت اشتغال در استان است.

وی همچنین سه طرح بزرگ صنعتی شامل کارخانه ذوب مس، نفلین‌سینیت سراب و ایجاد قطب سوم خودرو را طرح‌های اصلی برنامه بلندمدت اشتغال عنوان کرد و گفت: با تحقق این سه طرح، حداقل ۳۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و ده‌ها هزار فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تکمیل و احداث راه‌های مواصلاتی را یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه برشمرد و گفت: پروژه‌های مهم راه‌سازی در استان شامل بزرگراه ‌تبریز- اهر، بزرگراه تبریز- سهند و خط‌آهن میانه- بستان‌آباد در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

پورمحمدی همچنین با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: این دو شهید بزرگوار، خود را خادم ملت و مقلد امام می‌دانستند که امیدواریم ما نیز بتوانیم راه آنها را ادامه داده و خدمت‌گزار شایسته‌ای برای مردم باشیم.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی کامل در بین مسئولان استان وجود دارد، افزود: برای رسیدن به توسعه مطلوب، باید برنامه‌های مدون داشته باشیم و بر این اساس تدوین و تصویب برنامه‌هایی همچون سند تدبیر توسعه دوم و سند آمایش استان را در دستور کار قرار دادیم.

پورمحمدی همچنین اجرای موفق هر برنامه‌ای را نیازمند اتاق فکر متخصص و کاربلد دانست و گفت: برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان، مجمع مشورتی استان متشکل از وزرا، استانداران و نمایندگان سابق و فعلی و سایر افراد متخصص و مجرب تشکیل شده است که در شش کمیته تخصصی فعالیت می‌کند.