باید از شهروندان عذرخواهی کنیم
باید از شهروندان عذرخواهی کنیم
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: بخش عمده ای از مشکلات سرویس دهی و کمبود تعداد ناوگان در روزهای اخیر ناشی از عدم توجه بموقع و کافی به مقوله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز در ۸ سال گذشته است و در این خصوص باید از مردم عذرخواهی کنیم.

به گزارش قلم پرس، ایوب اسماعیلی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه باید صادقانه از مردم عذرخواهی شود و بقول امام راحل(ره) ((اعتراف به خطا شما را بزرگ میکند نه کوچک)) گفت: بخش عمده ای  از مشکلات سرویس دهی و کمبود تعداد ناوگان در روزهای اخیر ناشی از عدم توجه بموقع و کافی به  مقوله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز در ۸ سال گذشته است و در این خصوص باید از مردم عذرخواهی کنیم.

وی افزود : در طول ۸ سال گذشته اعتبارات مصوب دولت جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پرداخت نشده است و فقط تعداد ۷۲ دستگاه اتوبوس بصورت خرید صددرصدی  از منابع و اعتبارات شهرداری تامین و خرید شده است و اخیرا” نیز تنها ۱۲ دستگاه اتوبوس با استفاده از اوراق مشارکت ( ۵۰ درصد سهم شهرداری و ۵۰ درصد سهم دولت )خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی تبریز اضافه شده است  و این در حالیست که عمر متوسط ناوگان ملکی و بخش خصوصی شرکت واحد بیش از ۱۰ سال می باشد و بایستی در این سالها بطور مستمر سالانه حداقل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان اضافه می شد تا شاهد ناوگان فرسوده با عمر بالا نباشیم.

اسماعیلی گفت: روند کاهشی تعداد اتوبوسهای بخش خصوصی تا سال آتی نیز در صورتی ادامه خواهد داشت که نتوانیم کسری درآمد آنها را جبران نماییم.

وی ادامه داد: ایکاش به اندازه یک پنجم حمایتهای مالی از مترو در سالهای گذشته به بخش ناوگان اتوبوسرانی نیز اختصاص می یافت که قطعا” بلحاظ انعطاف و گستردگی خطوط اتوبوسرانی و میزان مسافر جابجا شده در قبال قیمت بلیت تمام شده مقرون بصرفه تر و موثرتر و موجب رفاه شهروندان بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه افزود: خوشبختانه در حال حاضر نگرش تک تک اعضای شورای اسلامی شهر و شخص شهردار کلانشهر تبریز تمرکز بر تحول و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و جبران کوتاهی های گذشته می باشد و تلاش اینجانب نیز در مدت ۵۵ روز تصدی خود، پیگیری به ثمر نشستن این منویات و سیاستها می باشد.

اسماعیلی در خاتمه تصریح کرد: با تلاشهای اخیر که در دست اقدام و پیگیری می باشد، در ماهها و سال آتی شاهد تحول در افزایش و نوسازی ناوگان و حل مشکلات فعلی خواهیم بود اما تا آن زمان از شهروندان محترم خواهشمندیم تا کاستی ها و مشکلات سرویس دهی را بزرگوارانه و کریمانه تحمل و گزارش نمایند  و با توجه به تاثیر سرمای بی سابقه ی روزهای اخیر بر ناوگان فرسوده از شهروندان شریف صمیمانه عذرخواهی میکنیم.