بازدید فرماندار آذرشهر از مرکز اقامتی درمانی و بازتوانی معتادان
بازدید فرماندار آذرشهر از مرکز اقامتی درمانی و بازتوانی معتادان

فرماندار آذرشهر همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر از مرکز اقامتی درمانی و بازتوانی معتادان فروغ آذرشهر بازدید کرد. محمودیان با قدردانی از مدیریت و کارکنان این مرکز، گفت: در راستای ایجاد اشتغال و جلوگیری از گرایش دوباره معتادان بهبودیافته، مهارت‌آموزی باید در اولویت کاری این مرکز باشد.  وی افزود: از آنجایی‌که اشتغال و […]


فرماندار آذرشهر همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر از مرکز اقامتی درمانی و بازتوانی معتادان فروغ آذرشهر بازدید کرد.

محمودیان با قدردانی از مدیریت و کارکنان این مرکز، گفت: در راستای ایجاد اشتغال و جلوگیری از گرایش دوباره معتادان بهبودیافته، مهارت‌آموزی باید در اولویت کاری این مرکز باشد. 

وی افزود: از آنجایی‌که اشتغال و آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان دغدغه‌های مهم جامعه هستند برای کاهش مشکلات مربوط به این دو حوزه باید تقویت آموزش را جدی بگیریم.

محمودیان اظهار داشت: آموزش مهارت یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد برای معتادان بهبودیافته به شمار می‌رود به‌طوری‌که بعد از کسب مهارت، فرد معتاد پس از رهایی از بند اعتیاد و بازگشت به جامعه به دلیل داشتن شغل مجددا” به اعتیاد برنگشته و زندگی سالمی در پیش خواهد گرفت.

شبهازپور رئیس دادگستری، نجارزاده دادستان عمومی و انقلاب و جهان آرا فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر با تاکید بر ضرورت حمایت قانونی از این مرکز براساس مصوبه های قانونی و دستورالعمل های ابلاغی، در خصوص لزوم پیشگیری از مواد مخدر و اصلاح نگرش جامعه به مبتلایان به عنوان یک بیمار و اقدامات مجموعه های تحت مدیریت خود در راستای حمایت های قضایی از مددجویان و خانواده آنان سخن گفتند.
  
در ابتدای این بازدید، فتحی رئیس بهزیستی و موسوی مدیر مرکز اقامتی و بازتوانی فروغ شهرستان آذرشهر به ارائه گزارش اجمالی عملکرد بهزیستی و مرکز مذکور پرداختند.

فرماندار و مسئولین ارشد شهرستان آذرشهر ضمن بازدید از واحدهای مختلف این مرکز از جمله کارگاه قالی بافی، دغدغه ها، صحبت ها و پیشنهادهای مدیریت و مددجویان مجموعه را شنیدند‌.

گفتنی است این مرکز که با ظرفیت پذیرش ۶۰ نفر از سال ۱۳۹۲ در آذرشهر دایر شده، با مجوز و زیر نظر بهزیستی اداره می شود.

در این بازدید که از آموزش و مهارت آموزی برای اشتغال بهبود یافتگان به عنوان عاملی اساسی جهت عدم بازگشت به شرایط قبلی و انگیزه ای جهت ادامه روند درمانی و تعامل موثر  با اجتماع عنوان شد، بر اهمیت اشتغال این افراد تاکید گردید.