بازدید خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استان از کارخانه هیپ‌لیچینگ مجتمع مس سونگون
بازدید خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استان از کارخانه هیپ‌لیچینگ مجتمع مس سونگون
به همت روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی و با همکاری شرکت مس سونگون، جمعی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استان، از پروژه تولید مس کاتد به روش هیپ‌لیچینگ در این مجتمع بازدید کرده و به تهیه گزارش‌های خبری و تصویری از آن پرداختند.

در این برنامه رسانه‌ای که روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت برگزار شد، مدیرعامل شرکت مس سونگون گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این شرکت و همچنین مراحل تولید مس کاتد به روش هیپ‌لیچینگ به خبرنگاران رسانه‌ها ارائه کرد.

به گفته عباس‌زاده، تولید مس کاتد از طریق هیپ‌لیچینگ یکی از وعده‌های مهم رئیس جمهور در سفر خرداد ماه سال گذشته به آذربایجان شرقی بود که بهره‌برداری رسمی از آن از سوم خرداد ماه سال جاری آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هفت تا ۱۰ درصد اکتشاف در این منطقه تکمیل شده است، گفت: این معدن با پنج میلیارد مترمکعب ذخیره، بزرگترین معدن مس در ایران و خاورمیانه است.

عباس‌زاده به برنامه تولید مس کاتد در این مجتمع نیز اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۲ ساخت مس کاتد در این مجتمع برنامه ریزی و مطالعات فنی لازم انجام شد که در نهایت تولید مس از روش هیپ لیچینگ بهترین روش شناسایی و عملیاتی شد و اکنون آماده فعالیت و تولید است.

 

انتهای پیام/