اگر محل تجمع‌ها مشخص باشد، کسی به اسم مردم آتش به پا نمی‌کند
اگر محل تجمع‌ها مشخص باشد، کسی به اسم مردم آتش به پا نمی‌کند
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا در کمیسیون شوراها و امور داخلی موضوع ایجاد محل‌هایی برای برگزاری تجمعات را پیگیری خواهیم کرد و از وزیر کشور می‌خواهیم در این خصوص پاسخگو باشد.

به گزارش قلم پرس، شهاب الدین بیمقدار درباره وجود مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز و بیان نقدها، گفت: قرار بود چنین مکان‌های در سراسر کشور از سوی وزارت کشور مشخص شود ما هم در کمیسیون شوراها پیگیر آن بودیم.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: بنا بود طبق لایحه‌ای که وزارت کشور داده بود در شهرهای مختلف مکان‌هایی ایجاد شود تا مردم طبق اصل بیست و هفتم تجمعات آرامی شکل دهند که متاسفانه این اقدام عملی نشد.

وی تاکید کرد: دولت وظایفی دارد و باید به وظیفه قانونی‌اش در این خصوص عمل کند و مجلس هم باید آن را مورد پیگیری قرار دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا وجود چنین مکان‌های می‌تواند از آسیب‌ها در تجمعات جلوگیری کند، اظهار کرد: اگر مکان مشخص باشد مردمی که اعتراض و انتقاد داشته باشند در آنجا گرد هم می‌آیند و اعتراض می‌کنند و درجاهایی دیگر که تجمع خلاف است این کار را انجام نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: اگر مکان ها مشخص باشد دیگر از تجمعات مردم سوءاستفاده نمی‌شود، به اسم مردم آتش به پا نمی‌کنند.

بیمقدار خاطر نشان کرد: مردم به هیچ عنوان موافق آتش زدن اموال عمومی نیستند اگر این مکان‌ها مشخص شود دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی در پایان گفت: قطعا در کمیسیون شوراها و امور داخلی موضوع ایجاد محل‌هایی برای برگزاری تجمعات را پیگیری خواهیم کرد و از وزیر کشور می‌خواهیم پاسخگو باشد.

  • منبع خبر : ایلنا