اگر حاکمیت نداند که حق را باید به حقدار بدهد، شکست خواهیم خورد/ همه باید در استخدام افرادی باشیم که اشتغال ایجاد می کنند
اگر حاکمیت نداند که حق را باید به حقدار بدهد، شکست خواهیم خورد/ همه باید در استخدام افرادی باشیم که اشتغال ایجاد می کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه، دولت، مجلس، قوه قضائیه باید برای رونق صنعت و تجارت تلاش کنند، گفت: همه باید در استخدام افرادی باشیم که اشتغال ایجاد می کنند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستن همایش روز ملی تشکل های […]

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه، دولت، مجلس، قوه قضائیه باید برای رونق صنعت و تجارت تلاش کنند، گفت: همه باید در استخدام افرادی باشیم که اشتغال ایجاد می کنند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستن همایش روز ملی تشکل های اقتصادی، راهبران توسعه به منظور تشریح نقش تشکل های اقتصادی در اقتصاد کشور، با اشاره به دیدگاه امام علی (ع) به تجار گفت: حضرت علی (ع) در نامه به مالک اشتر، نظامیان را عزت جامعه دانستند و آنها را تامین کننده امنیت نامیدند. همچنین تجار سلامت قراردادها را تضمین می کنند، اما اگر صاحبان صنعت ها شکل نگیرند، لشگریان، سیستم مالیات و قضات قوام پیدا نمی کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در نگاه حضرت علی (ع) در صورتی که صاحبان صنعت نباشند، سایر اصناف بلاتکلیف می مانند.

با رونق صنعت و تجارت همه نهادها توسعه یافته و پا برجا می مانند

وی بیان کرد: اگر این نگاه در جامعه، سیاستگذاران و مدیران ما وجود داشت و جامعه با صاحبان صنعت و تجارت شکل می گرفت، جامعه و شرایط اقتصادی با شرایط کنونی روبرو نمی شد. با رونق صنعت و تجارت همه نهادها، توسعه یافته و پابرجا می مانند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توسعه اجتماعی، خاطرنشان کرد: توسعه اجتماعی با سه شاخص توانمندی فردی، توانمندی اجتماعی و ساخت اداری سنجیده می شود.

پزشکیان تصریح کرد: قطعاً در جامعه ای که سطح سواد و توان استفاده از تکنولوژی بالا باشد، آن جامعه وضعیت بهتری نسبت به سایر جوامع دارد که در این مقایسه توان فردی مورد نظر است.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: از نظر پزشکی سلول های هر بخش علاوه بر انجام وظایف مختص به خود، باید در کنار هم قرار بگیرند تا مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، اگر افراد در طبقات پراکنده باشند، نمی توانند جامعه ای منسجم و کارا به نمایش بگذارند و طبیعی است که توانمندی اجتماعی جامعه در سطح مناسبی قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه در اتاق بازرگانی نیز با ساماندهی تشکل ها گامی موثر برداشته شده، عنوان کرد: مسلماً با چنین اقدامی می توان گام های بهتری نسبت به گذشته برداشت.

شرایط تشکل ها برای وضعیتی که در آن قرار داریم یک پتانسیل است

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: مسلماً جامعه ای که افراد در آن با گذر از مراحل به مقام های بالا دست نمی یابند، عقب مانده خواهند ماند؛ شرایط تشکل ها برای وضعیتی که در آن قرار داریم یک پتانسیل محسوب می شود.

پزشکیان با بیان اینکه در صورتی که حاکمیت و سیاستمدار نداند که حق را باید به حقدار بدهد، شکست خواهیم خورد، اذعان کرد: نمی توان گفت با وجود اینکه ما به وظایف خود به درستی عمل نکنیم، دیگران با اعتراض و فریاد حق خود را بگیرند. وظیفه داریم کسی که شغل ایجاد می کند را در پشت درها نگه نداریم.

وی بیان کرد: تا زمانی که نگاه عوض نشود، مشکلات جامعه حل نمی شود؛ سه اصل در هر توسعه ای وجود دارد؛ مسئولیت، نوع اجرا و پاسخگویی؛ بدین معنا که چه کسی مسئول است و در مقابل چه کسانی باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که انجمنی وظیفه ای برای ارائه خدمات دارد، در انجام وظیفه کوتاهی کند، باید مجازات شود. می توان انجمن ها و تشکل ها را مسئول بازار بخشی از تامین نیازهای مردم قرار داد تا از این طریق این افراد نیاز جامعه را تامین کرده و در صورت بروز مشکلات پاسخگو باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم واگذاری اختیارات گفت: اگر قرار است انجمنی پاسخگو باشد باید اختیارات لازم برای پاسخگویی به او داده شود. نمی توان اختیار نداد و انتظار پاسخگویی داشت؛ سیستم اداری با انجمن ها هماهنگ باشد.

برای حل مشکلات اقتصادی باید چارچوب علمی شکل گیرد

پزشکیان با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید چارچوب علمی شکل بگیرد، اظهار کرد: اختیار هر استان و صنف در دست خودش قرار گیرد؛ جامعه، دولت، مجلس، قوه قضائیه باید برای رونق صنعت و تجارت با تمام توان تلاش کنند. همه باید در استخدام افرادی باشیم که اشتغال ایجاد می کنند./