اولین دیدار لاوروف و بلینکن/ تاکید بر همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله ایران
اولین دیدار لاوروف و بلینکن/ تاکید بر همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) برای اولین‌بار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد. بلینکن در این دیدار که در شهر «ریکیاویک» پایتخت ایسلند برگزار شد، گفت: «ما به دنبال روابط پایدار با روسیه هستیم اما با آنها اختلافاتی نیز داریم… […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) برای اولین‌بار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد.

بلینکن در این دیدار که در شهر «ریکیاویک» پایتخت ایسلند برگزار شد، گفت: «ما به دنبال روابط پایدار با روسیه هستیم اما با آنها اختلافاتی نیز داریم… مناطق بسیاری وجود دارد که منافع ما با روسیه تلاقی می‌کند».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وزیر خارجه روسیه نیز تصریح کرد: «ما در ارزیابی وضعیت جهانی با واشنگتن اختلافات جدی داریم… گفت‌وگوها با واشنگتن باید صادقانه و براساس احترام متقابل باشد».

لاوروف با بیان اینکه روسیه برای بحث و گفت‌وگو درباره همه مسائل با واشنگتن آماده است، اظهار داشت: « مهمترین چیز استفاده از منابع دیپلماتیک است. ما باید در زمینه‌هایی که منافع ما برآورده می‌شود، همکاری کنیم».

وی همچنین افزود: «ما آماده حل همه مسائل باقی‌مانده از دولت‌های قبلی ایالات متحده هستیم. ما می‌توانیم در مورد برنامه هسته‌ای ایران و افغانستان با واشنگتن همکاری کنیم».

در حال تکمیل…