اولیانوف پس از نشست وین: توافق در دسترس است
اولیانوف پس از نشست وین: توافق در دسترس است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بعد از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در توییتی اعلام کرد پیشرفت قابل توجهی حاصل شده و توافق در دسترس است. وی در این خصوص نوشت: دور چهارم گفت‌وگوهای وین به پایان رسید. اعضای برجام در نشست امروز متذکر […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بعد از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در توییتی اعلام کرد پیشرفت قابل توجهی حاصل شده و توافق در دسترس است.

وی در این خصوص نوشت: دور چهارم گفت‌وگوهای وین به پایان رسید. اعضای برجام در نشست امروز متذکر شدند که پیشرفت «خوب» یا «قابل توجهی» حاصل شده و توافق «در دسترس» است. 

این دیپلمات روس افزود: کمیسیون مشترک کار خود را اوایل هفته آینده ادامه خواهد داد. امیدوارم دور پنجم (گفت‌وگوها) دور نهایی باشد. 

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم بعد از پایان دور چهارم گفت‌وگوها در وین با بیان این که توافق در حال شکل گیری است، گفت کاملاً اطمینان دارد که توافق نهایی برای احیای برجام حاصل خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس) در گرندهتل شهر وین برگزار شده بود، بعد از حدود یک ساعت پایان یافت. در این نشست روسای هیأت‌ها مروری بر پیشرفت‌های حاصله در دور چهارم و آخرین وضعیت متن‌ها کرده و به تبادل نظر در خصوص مسیر پیش رو پرداختند. هیأت‌ها با اشاره به متن‌های تهیه شده که در نتیجه نشست‌های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده‌، از وضعیت کلی مذاکرات و مسیر طی شده ابراز رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاب آهنگ کنونی در ادامه گفت‌وگوها تاکید کردند.

طبق این گزارش، در نتیجه رایزنی‌ها در روزهای اخیر، پیش نویس متون تا حد زیادی تدوین و تنقیح شده و به مرحله‌ای رسیده است که جز برخی موارد اختلافی پیچیده که نیازمند تصمیم‌های سیاسی در پایتخت‌های کشورها است، بقیه بخش‌های متن تقریبا آماده است.

مقرر شد دور بعدی مذاکرات هفته آینده از سر گرفته شود و هیأت‌ها بعد از نشست امروز به پایتخت‌ها بازگردند.

انتهای پیام/