انتقال  ۲۴ هزار میلیارد تومان کنسانتره مس به خارج از آذربایجان‌شرقی!/ بی‌بهره بودن آذربایجان از مواهب معدن مس سونگون
انتقال  ۲۴ هزار میلیارد تومان کنسانتره مس به خارج از آذربایجان‌شرقی!/ بی‌بهره بودن آذربایجان از مواهب معدن مس سونگون

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، گفت: سالانه ۲۴ هزار میلیارد تومان کنسانتره مس از معدن مس سونگون به خارج از استان انتقال یافته است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امشب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی با ظرفیت‌های بسیار بالای معدنی و دارا بودن ۵۲ نوع ماده […]



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، گفت: سالانه ۲۴ هزار میلیارد تومان کنسانتره مس از معدن مس سونگون به خارج از استان انتقال یافته است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امشب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی با ظرفیت‌های بسیار بالای معدنی و دارا بودن ۵۲ نوع ماده معدنی، منابع سرشاری از کانی‌های فلزی و استراتژیک را دارد و باید براساس برنامه‌های محوری وزارت صمت در راستای توسعه معادن و صنایع معدنی بیش از پیش تلاش کنیم.

وی، وجود معادن مس، طلا، نفلین سینیت، آهن و مولیبدن به میزان ۵.۹ میلیارد تن در استان را فرصتی استثنایی برای توسعه همه‌جانبه استان برشمرد و افزود: ۶۷ درصد ذخایر معدنی استان به کانی‌های یاد شده اختصاص دارد و این موهبت خدادادی تنها بخشی از ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

تشکیل مس آذربایجان مطالبه عمومی مردم استان است / ضرورت انتقال حساب‌های بانکی مس سونگون به آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ضمن تاکید بر ضرورت انتقال حساب‌های بانکی مس سونگون به استان، گفت: تشکیل مس آذربایجان مطالبه عمومی مردم استان است.

پرنیان اظهار کرد: در کنار توجه ویژه به رعایت مسائل زیست‌محیطی و حفظ منابع طبیعی و با توجه به وجود ذخایر معدنی غنی در ورزقان، بسترهای لازم برای توسعه صنایع معدنی در منطقه فراهم است.

وی با تاکید بر اهمیت تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان، افزود: پیگیری تحقق گردش مالی معدن در استان بسیار حائز اهمیت بوده و در توسعه اقتصادی استان و تاثیرگذار است.

آذربایجان از مواهب معدن مس سونگون بی بهره است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر ضرورت بهره مندی استان از مواهب معدن مس سونگون، گفت: با رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی، چرخ تولید با قدرت به حرکت در خواهد آمد.

پرنیان گفت: با ظرفیت‌های موجود در منطقه در مسیر ایجاد تحول پایدار خواهیم بود و تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام، ایجاد شهرک تخصصی پایین‌دستی صنایع مس و ساماندهی حقوق دولتی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار صمت استان در شهرستان ورزقان است.

انتهای پیام/