امضای ۷ سند همکاری رهاورد سفر رئیس جمهور قزاقستان به «دوشنبه»
امضای ۷ سند همکاری رهاورد سفر رئیس جمهور قزاقستان به «دوشنبه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در پایان مذاکرات «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در شهر دوشنبه تعدادی از اسناد همکاری به امضا رسیدند. مراسم امضا این اسناد پس از انجام مذاکرات گسترده هیات‌های رسمی تاجیکستان و قزاقستان با شرکت سران دو کشور برگزار شد. سپس در حضور […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در پایان مذاکرات «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در شهر دوشنبه تعدادی از اسناد همکاری به امضا رسیدند.

مراسم امضا این اسناد پس از انجام مذاکرات گسترده هیات‌های رسمی تاجیکستان و قزاقستان با شرکت سران دو کشور برگزار شد.

سپس در حضور سران دو کشور اسناد همکاری در زمینه های مختلف از جمله توافق نامه همکاری در زمینه مبارزه با بیماری سل بین وزارتخانه های بهداشت دو کشور، برنامه همکاری نهادهای دیپلماتیک برای سال های ۲۰۲۱-۲۰۲۳، یادداشت تفاهم در زمینه همکاری فرهنگی، یادداشت تفاهم همکاری در حوزه صنعت بین وزارت صنعت و فناوری‌های جدید تاجیکستان و وزارت صنعت و توسعه زیرساخت های قزاقستان، یادداشت تفاهم بین خدمات مخابرات تاجیکستان و وزارت توسعه دیجیتالی، نوآوری و صنعت هوا فضا قزاقستان و یادداشت تفاهم بین وزارت صنعت و فن آورهای جدید تاجیکستان و وزارت تجارت و همگرایی قزاقستان در مورد همکاری در زمینه اجرایی مشترک پروژه ایجاد سیستم توزیع کالا به امضا رسیدند.

همچنین در چارچوب این سند برای تاسیس مراکز توزیع کالا در مناطق مختلف تاجیکستان ۴۵ میلیون دلار و در مجموع برای تطبیق طرح های صنعتی حدود ۵۰۰ میلیون دلار  اختصاص داده می شود.

قرار است رئیس جمهور قزاقستان در چارچوب این سفر همچنین با رئیس مجلس نمایندگان و نخست وزیر تاجیکستان ملاقات کند.

انتهای پیام/