الهامی:فرصتی به تراکتور ندادیم / از بازیکنان هوادار راضی هستم
الهامی:فرصتی به تراکتور ندادیم / از بازیکنان هوادار راضی هستم

ساکت الهامی سرمربی تیم فوتبال هوادار تهران گفت:به غیر از آن کرنر و ضد حمله‌ای که تراکتور داشت، آنها فرصت دیگری نداشتند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتور در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میزبان تیم هواداران تهران بود و این دیدار در پایان با نتیجه  […]



ساکت الهامی سرمربی تیم فوتبال هوادار تهران گفت:به غیر از آن کرنر و ضد حمله‌ای که تراکتور داشت، آنها فرصت دیگری نداشتند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتور در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میزبان تیم هواداران تهران بود و این دیدار در پایان با نتیجه  تساوی بدون گل به پایان رسید.

ساکت الهامی سرمربی تیم فوتبال هوادار تهران در پایان این دیدار، اظهار داشت: قبل از هر چیزی خیلی خوشحالم که در جمع شما هستم و همیشه موقع حمایت شما بودیم. پوزش مطلبم برای دیروز چون ما دیروز ساعت ۹ شب رسیدیم. اول باید به هر چهار گروه داخل زمین خسته نباشید بگویم.

وی در ادامه افزود: تیم خوب تراکتور،‌تیم هواداران به گروه داوری و از همه مهم‌تر به هواداران تراکتور که امروز ما به لذت و شادابی این فوتبال بودند، و نشان دادند که چقدر پرشور هستند، من خودم از بازی لذت بردم. یک بازی کاملا تاکتیکی بود، طبیعی بود که بازی به این پرفشاری باشد. با توجه به بازی‌ها و شناختی که از تیم تراکتور داشتم، فکر می‌کنم کاملا به آن چیزی که از نظر تاکتیکی آنچه از بچه‌ها می‌خواستم سرانجام شد. فکر می‌کنم اولین بازی بود که اگر اشتباه نکنم تراکتور در این فصل گل نزد. کما اینکه به غیر از آن کرنری که ما زدیم و در ضدحمله گیرشان آمد، حتی یک فرصت هم نداشتند، اما بازی با کیفیت و تاکتیکی بود. تراکتور با همان مدل بازی که در دو سه بازی گذشته داشته بازی کرد و همه تیم‌ها را تحت فشار قرارداده بود.

وی در ادامه افزود: کما اینکه تیم تراکتور می‌توانست در دو تا سه بازی گذشته حداقل دو برد داشته باشد، اما ما موقعیت به آنها ندادیم و از نظر مالکیت و گردش توپ از بچه‌ها خیلی راضی هستیم و از اینکه اینجا می‌توانیم از فرصت‌هایی که داشتیم در تصمیم‌گیری نه موقعیت گل خوب تصمیم بگیریم. یک مقدار می‌توانستیم بهتر عمل کنیم، کما اینکه بازی به بازی خوب بود. به مهدوی و گروهش واقعا خسته نباشید می‌گویم. عالی بودند. نه اینکه امروز یک امتیاز گرفتیم، اگر می‌باختیم هم همین را می‌گفتم که فوق‌العاده قضاوت کردند. بازی خیلی سنگینی بود، بعد از یک فصل بازی پرفشار به اینجا آمده بودند و عالی قضاوت کردند.

سرمربی تیم فوتبال هوادار در پاسخ به این سوال که این مساوی یک دیدار ایده‌آل برای شما بود که فکر نمی‌کردید یک امتیاز را در تعویض کسب کنید. هدف شما در بدو ورود تک امتیاز بود و یا اینکه به برد هم فکر می‌کردید، گفت: من از شما تشکر می‌کنم، بهترین خاطراتم را با شما داشتم. خب، این یک ایده است، من نظر خودم را گفتم و شما هم نظر خودتان را گفتید. هر دو تا نظر فکر می‌کنم قابل احترام است. شما می‌گویید به راحتی امتیاز گرفتید. اصلا این طور نیست. امتیاز گرفتن از تراکتور در ورزشگاه امام خمینی(ره) اصلا کار آسانی نیست.حتی برای بهترین تیم‌های آسیا.

الهامی گفت: تراکتور موقعیت نداشت، به خاطر تاکتیکی که ما اتخاذ کرده بودیم، به خاطر مالکیتی که ما داشتیم اصلا اجازه حمله کلاسیک به تیم تراکتور را ندادیم. تراکتور یک حمله کلاسیک نکرد و در صورتی که تراکتور حسن این را دارد که یک فوتبال پرسرعت دارد. شما نگاه کنید، شماره ۱۶ تیم تراکتور بهترین بازیکن لیگ بود، به نظرم بهترین پاسور لیگ بودن است. خیلی تاثیرگذار در تیم خود بوده است اما امروز در تیم تراکتور نقش ایستگاهی‌زن را داشت. زیرا بچه‌های ما آنچه را که گفته بودیم انجام دادند. من برخلاف شما تراکتور را یکی از بهترین‌ تیم‌های لیگ می‌دانم.

سرمربی هوادار اظهار داشت: اگر بگویم جزو سه تیم اول است اصلا کم نگفته‌ام. با توجه به شناختی که از نفرات دارم، شما فکر نکنید امتیاز گرفتن در این ورزشگاه با این نفراتی که به جمع شما اضافه شده‌اند، و همین طور مربی خوبی که بردیف آمده، ما باید احترام بگذاریم به مربی‌هایی که صاحب سبک و باکلاس هستند و به ایران آمدند. اینها باعث می‌شوند که فوتبال ما رشد کند کما اینکه بازیکنان ما لژیونر می‌شوند و یا مربی خارجی می‌آید و از نظر کیفیتی برای تیم‌ها خیلی خوب است. با دو سه بازی نمی‌شود یک مربی را سنجید، مربی‌ای که صاحب فلسفه و سبک باشد به مرور زمان نشان می‌دهد و بابت این سبک و فلسفه‌ای که داشتند من کاملا شناخت داشتم. نه الان من از قبل او را می‌شناختم و از این امتیازی که گرفتم اصلا خوشحال نیستم و حتی تراکتور مساوی کرده است، خوشحالم. اما از نظر بازی، از نظر افکار و تفکر در زمین کاملا برای هر دو تا تیم ایده بود. شما ببینید ۲۰ ضربه ایستگاهی زدند اما ما یکی از آن ضربه‌ها را اجازه ندادیم بزنند، خب، این خودش یک افکار است و یک فلسفه است، اما ایده شما هم قابل احترام است. شاید بازی تراکتور تماشاگرپسند نبوده باشد اما دلیل آن تراکتوری‌ها نبودند. بازی با کیفیت ما بود. 

الهامی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ببینید، گفتم که هر مربی صاحب سبک و فلسف خودش است. همانطور که ما در تراکتور ما صاحب سبک بودیم، یکی از مشکلات بردیف این است که فوتبال ایران را نمی‌شناسد. به نظرم می‌آید که یک آدمی که نزدیک او باشد و فوتبال ایران را برای بردیف تشریح کند، با احترامی که به مربیان خارجی که آمدند، یک چیز را فکر می‌کردند؛ همه آنها تصور می‌کردند که می‌آیند و در ایران بشکن زنان به هر تیم ۳ یا ۴ گل می‌زنند. همه آن خارجی‌هایی که می‌آمدند این طور فکر می‌کردند. اما وقتی می‌آیند یک فوتبال فیزیکی می‌بینند. در آسیا چنین فوتبال فیزیکی وجود ندارد، حتی در کره جنوبی و ژاپن چنین چیزی وجود ندارد. اما مخصوصا تیم‌هایی که روبروی هم ساختار تیم‌ها را می‌بینند یک مقدار کار سخت است. به نظرم آقای بردیف هنوز از نظر شناخت تیم به آن جایگاهی نرسیده است که به آن ارنج برسد. هر بازی تغییرات ایجاد می‌شود، و قطعا برای هر مربی هم اتفاق می‌افتد چون چهارمین بازی تیم او است و نمی‌تواند افکار خودش را پیاده کند و با داشته‌هایش هیچ شناختی از تیم ندارد. اگر فوتبال ایران را می‌شناخت به نظر من خیلی جلوتر از این بود. اما شما قطعا شک نکنید در فصل دوم تیم تراکتور یکی جزو دو تیم اول در امتیازگیری خواهد شد. شک نکنید و من این را به شما قول می‌دهم. بردیف بسیار مربی بزرگی است و قابل احترام. 

وی در پاسخ به این سوال که امسال تیم هوادار خیلی سخت گل می‌خورد، در مورد این سوال جواب بدهید که آیا جنگ در میانه‌های بازی بود، اظهار داشت: شما کاملا درست می‌گویید. جنگ، جنگ میانه میدان بود. جنگ، جنگ هافبک‌های تکنیکی شما با هافبک‌های توپ‌گیر ما بود. این جنگ نه به نفع ما شد و نه به نفع تیم تراکتور، هر دو تیم در ضدحمله موقعیت گیرشان آمد اما این تیم از دید خود من تاکتیکی‌ترین بازی تیم من از روزی که به هوادار آمده‌ام بود. 

الهامی در ادامه افزود: قطعا ما بازی به بازی جلو می‌رویم. و این چیزی است که در جام حذفی جای هیچ گونه اشتباهی وجود ندارد واین باعث می‌شود کار برای آنهایی که تجربه دارند بهتر باشد. تیم‌هایی که تجربه بهتری دارند جام حذفی را می‌توانند استفاده کنند. ما یک تیمی هستیم که اگر شرایط داشته باشیم در جدول و در قرعه می‌تواند یک امتیاز خوب باشد اگر قرعه خوب بخورد تا هر جا که بتوانیم ادامه می‌دهیم و ان‌شاءالله ببینم روزی تراکتور قهرمان آسیا شده است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا سیستم ۲-۵-۳ در فوتبال ایران در شرایط فعلی خوب است، یا خیر گفت: ببینید من در مورد سیستم بازی ۲-۵-۳ تراکتور نمی‌توانم صحبت کنم چون در جایگاه مربی این تیم نیستم. اما اگر بخواهم در مورد کل سیستم ۲-۵-۳ بگویم و صحبت کنم، شما باید ابزار آن را داشته باشید. من در مورد تیم خاصی صحبت نمی‌کنم. این برمی‌گردد به برداشت شما کارشناسان که ببینید آیا این ابزار در تیم شما وجود دارد یا خیر. من در جایگاهی نیستم که در مورد این صحبت کنم، اما تیمی که من امروز بازی کردم، ۲-۵-۳ بازی نکردم و به خاطر همین است الان در فوتبال سیستم هیچ معنی ندارد، نوع رفتار بازیکن و پوزیشن بازیکنان در زمین و فاصله‌هاست، اما مابقی آنچه که در مورد تراکتور است را من نمی‌توانم نظر دهم، اما من اول صحبت‌هایم گفتم چیزی که می‌گویم قرار نیست هر مربی هر جایی برود موفق باشد. یک جاهایی می‌رسد که شروع برای او خیلی سخت است. واقعا این اتفاق رخ می‌دهد و شما نمی‌توانید بگویید بردیف مربی ضعیفی است. نمی‌توانید بگویید کمااینکه مربیان خوب خودمان در ایران هم نشان می‌دهد که مربیان ما هم خوب هستند. 

انتهای پیام/