افق دور جشنواره های سینمایی تعیین شوند
افق دور جشنواره های سینمایی تعیین شوند

مدیرکل اداره کل فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تعیین افق دور برای جشنواره های فرهنگی و هنری را یک ضرورت عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم مستند آذربایجان، محمد محمدپور در جلسه مشترک با هیئت اجرایی جشنواره ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: انگیزه و انرژی سینماگران و مستندسازان تبریز در […]

مدیرکل اداره کل فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تعیین افق دور برای جشنواره های فرهنگی و هنری را یک ضرورت عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم مستند آذربایجان، محمد محمدپور در جلسه مشترک با هیئت اجرایی جشنواره ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: انگیزه و انرژی سینماگران و مستندسازان تبریز در فعالیت های هنری و سینمایی مدیران را نیز تشویق می کند.
وی افزود: مسیر برگزاری جشنواره مستند آذربایجان با قدرت در حال پیشروی است و اطمینان دارم که در آینده در این عرصه اتفاقات بهتری خواهد افتاد.
محمدپور گفت: در راه رسیدن به اهداف عالی مورد نظر نیازمند این هستیم که چشم انداز و افق دور و روشن را برای خود، مدیران و مخاطبان تعیین کنیم و به آن سمت گام برداریم.
مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید کرد: جشنواره های هنری باید ریشه در استان داشته باشند و در برگزاری جشنواره گستره و ابعاد را مدنظر قرار ندهیم بلکه به کیفیت برگزاری جشنواره و اهمیت آموزش توجه کنیم.
محمدپور تداوم برگزاری جشنواره و اعتلای کیفی آن را هدف مهم این حوزه عنوان کرد و گفت: انجمن های سینمایی و خانه مستند و دیگر تشکل ها دست به دست بدهند و نقطه مطلوب را برای فعالیت های خود تعریف کنند و از عملکرد جزیره‌ای پرهیز کنند.
بر اساس این گزارش دبیر اجرایی جشنواره مستند آذربایجان نیز در این جلسه ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان،سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و بنیاد حفظ آثار انقلاب اسلامی، صداوسیما تبریز،محیط زیست و حوزه هنری استان به خاطرهمکاری بی دریغ با جشنواره گفت: در جشنواره فیلم مستند آذربایجان علاوه بر بخش مسابقه، بخش های جنبی همچون نکو داشت،اکران ویژه،کارگاه آموزشی و… را نیز خواهد داشت.
شهرام علیزاده افزود: جشنواره مستند آذربایجان از ۵تا۸ شهریور در تبریز برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ مرداد آثار خود را به دبیرخانه جشنواره (خانه مستند) واقع درسربالایی ولیعصر، مجتمع سینمایی ۲۲بهمن (سینما ناجی)ارسال کنند.