افتتاح ۵۰۰ واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی طی سال ۱۴۰۲
افتتاح ۵۰۰ واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی طی سال ۱۴۰۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته مجموعه های صنعتی بزرگ استان مانند ایدم، چرخشگر، موتوژن، بلبرینگ، صنایع شیشه، لوازم خانگی و کفش رشد تولید قابل توجهی داشتند که قطعه سازان استان نیز به تناسب رشد این مجموعه سازها تولید خود را افزایش دادند.

به گزارش قلم پرس؛ صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: شرکت تراکتورسازی سال گذشته در هفت حوزه فروش قطعات، تولید موتور، تولید قطعات ریخته گری، خودروی تجاری و صادرات رکورد شکسته است و برای امسال نیز هدفگذاری شده تولید از ۳۱ هزار به ۴۰ هزار دستگاه تراکتور افزایش یابد که این موضوع موجب رشد صنعت قطعه سازی در استان خواهد شد.

وی با بیان این که با قطعه سازان استان هماهنگی های لازم به منظور آمادگی برای رشد تولید انجام شده است، تاکید کرد: انجمن قطعه سازان استان تفاهم نامه هایی با خودروسازان بزرگ منعقد کرده اند تا تبریز به قطب قابل توجه صنعت قطعه سازی کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تاثیرپذیری رشد صنایع از یکدیگر مانند یک زنجیره گفت: امسال موفق به اخذ مجوز خودروسازی سواری با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار دستگاه و ۱۰ هزار دستگاه کامیون و کشنده شدیم و همچنین دو مورد سرمایه گذاری برای افزایش تولید در حوزه کامیون، کامیونت و کشنده برنامه ریزی شده است.

پرنیان ادامه داد: برای امسال افتتاح ۵۰۰ واحد صنعتی جدید و افزایش ظرفیت برای ۴۰۰ واحد صنعتی پیش بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: اکنون بیش از دو هزار و ۹۰۰ کارخانه جدید در استان در حال ساخت و ساز است و مصمم هستیم با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری با برنامه ریزی دقیق شعار امسال در استان با محوریت بخش خصوص تحقق یابد.