اعتماد مردم از بزرگترین سرمایه‌های جامعه است/ فرمانداران برای کاهش بروکراسی اداری و جذب سرمایه‌گذاری تلاش کنند
اعتماد مردم از بزرگترین سرمایه‌های جامعه است/ فرمانداران برای کاهش بروکراسی اداری و جذب سرمایه‌گذاری تلاش کنند
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود برخی پروژه‌های عمرانی، ورزشی، صنعتی و هنری نیمه‌تمام در این شهرستان، گفت: وجود پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از عواملی است که باعث سلب اعتماد مردم به دولت می‌شود.

به گزارش قلم پرس، عابدین خرّم در جلسه شورای اداری شهرستان مرند با بیان اینکه یکی از اهداف دولت اتمام پروژه های نیمه تمام است، افزود: در شهرستان مرند، پروژه های کارخانه الیاف شیشه، استادیوم پنج هزار نفری و بیمارستان ۳۰۴ تخت‌خوابی در اولویت اتمام هستند و مشکلات کارخانه عالم‌آرا نیز توسط مسئولان مربوطه بررسی می شود تا در آینده ای نزدیک شاهد احیای این کارخانه باشیم.

وی در ادامه بر کاهش بروکراسی اداری تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات در زمینه جذب سرمایه گذاری، وجود بروکراسی اداری و محول کردن کارها توسط مدیران شهرستان به استان است که این موضوع باید توسط فرمانداران رفع شود تا شاهد حضور گسترده سرمایه گذاران در سطح استان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی، یکی از راه‌های برون‌رفت از بن‌بست اقتصادی را احیای ظرفیت‌های بومی مناطق و شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: فرمانداران می توانند با شناسایی پتانسیل های هر شهرستان، ظرفیت های بومی منطقه را احیا کنند تا علاوه بر برون رفت از بن بست اقتصادی زمینه اشتغال برای جوانان منطقه را نیز فراهم سازند.

وی، کشاورزی و معدن را از ظرفیت های غنی شهرستان مرند دانست و گفت: شهرستان مرند در زمینه تولیدات کشاورزی یکی از شهرستان های برتر استان و کشور است که باید فرآوری محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهد و در زمینه معادن نیز با برگزاری جلسات بتواند با حل مشکلات معارضین محلی از این نعمت خدادادی به صورت بهینه استفاده کند.

خرّم از اختصاص یکصد میلیارد ریال برای فعال کردن روند احداث استادیوم پنج هزار نفری مرند و چند باشگاه ورزشی در روستاهای این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه شهرستان مرند از نظر بهداشت و درمان در وضعیت خوبی قرار نگرفته است، افزود: شهرستان مرند دارای جمعیت بالای ۲۶۰ هزار نفر است که برای این تعداد حداقل یک بیمارستان ۴۴۲ تختخوابی نیاز است، ولی در حاضر این شهرستان فقط یک بیمارستان یکصد تخت‌خوابی فعال دارد و کلنگ بیمارستان ۳۰۴ تخت‌خوابی نیز در سال ۱۳۹۵ بر زمین زده شده اما تاکنون فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید راه حل مناسبی برای این پروژه پیدا شود.

فرماندار مرند نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد ۹ ماهه خود، خواهان تفویض اختیارات برای فرمانداری در جهت حل مشکلات شهرستان شد و گفت: یکی از پروژه های مهم تکمیل راه ارتباطی مرند به خوی و مرند به جلفا است چراکه در این مسیرها هر ساله شاهد تصادفات فراوانی هستیم.

داود عباسی افزود: برگزاری جلسات جذب سرمایه گذاری به صورت مداوم در این شهرستان انجام شده و دارای خروجی های بسیار زیادی از جمله راه اندازی ۷۰ واحد تولیدی، فعال کردن ۱۰ واحد نیمه فعال و احیای ۲۵ واحد تعطیل است.

فرماندار مرند از فعالیت بیش از ۷۰۰ واحد تولید مبل در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ واحد تولید مبل با اشتغال بیش از ۱۲۰۰ نفر در حال فعالیت است و بعد از ملایر، شهرستان مرند قطب تولید مبل در کشور به شمار می آید ولی به دلیل نبود نمایشگاه دائمی عرضه مبل، این صنعت در کشور شناخته نشده است.

عباسی با بیان اینکه ۵۰ درصد از موانع صنعت‌گران در شهرستان طی ۹ ماه اخیر حل شده است، افزود: با حضور میدانی در واحدهای صنعتی تمامی مشکلات این واحدها جمع آوری شد و سپس با برگزاری جلسات رفع موانع تولید، مشکلات آنها که اغلب بروکراسی اداری در واگذاری زیرساخت‌ها بود رفع شده است.

انتهای پیام/