استمرار اجرای پروژه‌های عمرانی شهر با لحاظ تمهیدات خاص در فصل زمستان
استمرار اجرای پروژه‌های عمرانی شهر با لحاظ تمهیدات خاص در فصل زمستان

استمرار اجرای پروژه‌های عمرانی شهر با لحاظ تمهیدات خاص در فصل زمستان شهردار تبریز گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، خدماتی، ورزشی و فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری با ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار و با رعایت استاندارد و تمهیدات خاص در فصل زمستان ادامه دارد. یعقوب هوشیار در گفتگو با شهریار اظهار کرد: بودجه […]




استمرار اجرای پروژه‌های عمرانی شهر با لحاظ تمهیدات خاص در فصل زمستان

شهردار تبریز گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، خدماتی، ورزشی و فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری با ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار و با رعایت استاندارد و تمهیدات خاص در فصل زمستان ادامه دارد.

یعقوب هوشیار در گفتگو با شهریار اظهار کرد: بودجه سال جاری شهرداری تبریز ۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۴ هزار میلیارد تومان آن صرف پروژه‌های عمرانی، خدماتی، ورزشی و فرهنگی شده است.

وی افزود: ۵۵ پروژه ورزشی شاخص شامل ۲۵ سالن ورزشی و استخر و زمین‌های چمن مصنوعی، با محوریت مناطق کم‌برخوردار شهر و با هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است که با تکمیل آنها سرانه ورزشی شهر افزایش می‌یابد.

هوشیار با اشاره به آغاز احداث پنج تقاطع غیر همسطح از ۶ تقاطع طراحی شده جدید خاطرنشان کرد: تقاطع‌های غیرهمسطح معلم، قراملک، حیدرآباد، شهید حیدری در اتوبان ولایت و پل خلعت پوشان در راستای کاهش ترافیک و تسهیل تردد شهروندان در این مناطق در حال اجرا شدن است و طبق زمانبندی قابل بهره برداری خواهند بود.

وی با اشاره به ضرورت احداث ساختمان کنترل ترافیک شهرداری نیز گفت: به منظور کنترل هوشمند ترافیک شهر و مدیریت یکپارچه در این حوزه ساختمان کنترل ترافیک و مدیریت بحران شهرداری تبریز در پنج طبقه سازه‌ای در منطقه گلکار در دست اجرا است.

شهردار تبریز حمایت از اصحاب فرهنگ و رسانه را مهمترین ویژگی این دوره از مدیریت شهری بیان کرد و افزود: پردیس فرهنگ و رسانه شهرداری تبریز با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی، در راستای حمایت جدی از فعالان این حوزه در ۶ طبقه سازه‌ای در منطقه رجایی‌شهر در دست اجرا است و با تکمیل آنها تحویل هنرمندان و فعالان رسانه‌ای شهر می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت عملیات اجرایی خط ۲ قطار شهری تبریز ابراز داشت: حفاری تونل خط ۲ قطار شهری تبریز در مراحل پایانی خود قرار داشته و ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هوشیار ادامه دارد: در حال حاضر کمتر از ۱۴۰ متر تا حفاری این بخش از تونل باقیمانده است تا دستگاه حفاری(TBM) در روزهای آتی به ایستگاه دانشسرا وارد شود و عملیات حفاری به میزان ۱۰ کیلومتر فاز اول خط ۲ به اتمام برسد. خط دو متروی تبریز به طول ۴/۲۲ کیلومتر، دارای ۲۰ ایستگاه است که تلاش داریم تا پایان دوره فعلی فاز اول این پروژه از منطقه قراملک تا ایستگاه دانشسرا به بهره‌برداری برسد.

شهردار تبریز توجه به حوزه سلامت و پروژه‌های زیست‌محیطی را اولویت دیگر مدیریت شهری معرفی و یادآور شد: پروژه احداث لندفیل‌های دفن پسماند شهری در دوره فعلی مدیریت شهری با تمرکز بر تکمیل سلول‌های ۲ و سه و همچنین احداث تصفیه‌خانه شیرابه و کارخانه تولید کمپوست ادامه دارد.

وی افزود: بر همین اساس لندفیل شماره ۲ مرکز دفن بهداشتی پسماند شهری بزودی به بهره‌برداری می‌رسد و لندفیل شماره سه نیز مطابق روزشمار نصب شده سال آینده تکمیل و به چرخه فعالیت اضافه می‌شود.

هوشیار با اشاره به آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف شهرداری تبریز از بهمن ماه سال جاری نیز گفت: از بهمن ماه سال جاری پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی شهرداری تبریز که تکمیل شده‌اند، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی هوشمندسازی شهر را یکی از شاخصه‌های توسعه شهری معرفی و اضافه کرد: پروژه فیبر نوری تبریز در راستای هوشمندسازی شهر در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته است که تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از فیبر نوری شهر اجرایی شده و هدف‌گذاری شهرداری تبریز توسعه ۷۴۰ کیلومتری فیبر نوری تبریز تا درب منازل شهروندان است.

شهردار تبریز در خاتمه با اشاره به پویایی شهر و ادامه فعالیت پروژه‌های عمرانی در فصل زمستان نیز گفت: شرایط جوی و برودت هوای تبریز مانع از توقف پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز نشده و با لحاظ تمهیدات زمستانی و ایمن‌سازی محیط کارگاه‌های عمرانی، عملیات اجرای پروژه‌های شهرداری تبریز همچنان ادامه دارد.